Hur gör man för att få dom att sluta klättra på spjälsängen?
Nån mirakelkur? Melle vill inte ligga ner när vi lämnar honom i rummet utan kryper till sänggaveln och ställer sig där och skriker efter oss. Igår tog det två timmar från att vi lagt honom tills han somnat. Jag vill förkorta den tiden avsevärt men lyckas inte.
Vi har en liten rutin;badar varannan-var tredje dag(mkt torr hy!!), blöjbyte, pyamas, borsta de två tänderna, sitta i soffan med Arnold(nallen) och läsa bilderbok, gå in i sängen vid första trötthetstecknet och äta välling.
Sen brukar jag gå ut för det känns som jag stör mer än hjälper men de sista dagarna är det vråltjut efter en stund och även när vi är där inne till slut. Han stressar upp sig mer o mer.
I början klättrar han ju glatt upp på spjälorna...
Igår när jag tog upp honom kasta han sig efter min kudde, nån grej som låg och bara stressade upp sig. När jag efter mycket läggande och försök till lugnande med en hysterisk bebis tog jag upp honom igen och gav napp och då somna han nästan i famnen på mig....
JAg vet varken ut eller in.
När det varit så varmt som det var innan har han fått somna i vagnen och det har funkat rätt så bra och sen flyttar vi över honom vid vällingmålet vid 22-23-tiden.
Nån som har nått råd efter allt detta svammel?