Inlägg från: zanzibar |Visa alla inlägg
  • zanzibar

Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova. Pepptråd nr. 3

Hej Allihopa!

Hoppas någon här orkar ge mig svar

Jag har bara hört talas litegrann om NCSS, och är egentligen helt novis, men tycker det jag hört låter väldigt positivt. Det jag undrar är närifrån man kan "börja" ? Jag har en liten kille på 3 månader,och undar om han kanske är för liten?? Det jag upplever som så jobbigt när det gäller honom är att han har så enormt svårt att komma till ro, och skriker ofta innan han somnar, vilket ju såklart är jobbigt både för honom och för mamma, jag vill ju att han ska tycka det är skönt att få sova. Är noga med att lägga honom innan han blir övertrött, avskärmar med snuttefilt osv osv. Men ändå.. Så jag kommer nog köpa boken och hoppas att den kan hjälpa. Men som sagt, jag undrar om det finns någon "åldersgräns" på den? eller om någon har något annat tips som gör att min lille kanske slipper tycka att det är så hemskt att sova...

Tacksam för svar .

• zanzibar

herilane: Tack så mycket för ditt svar! Jo jag har funderat på sjal, men samtidigt så somnar han ju i vagnen på dagarna, men hinner gnälla lite innan, samma när man ligger brevid honom i sovrummet på kvällen, och det är det där gnället jag undrar om man kan få bort, att han som ska tycka det bara är skönt att få slappna av.Men jag funderar faktiskt på en sjal,(har bara en ringsjal nu) dom är ju mysiga i andra syften också

Svar på tråden Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova. Pepptråd nr. 3