Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova. Pepptråd nr. 3
Hej! Jag har precis beställt boken och hoppas att den kommer med posten imorgon. Jag ska absolut läsa igenom alla 3 trådarna, men det kommer not att ta ett tag, ni har varit flitiga
Min son är 9 månader och kan inte somna själv. Förmodligen vårt fel eftersom vi alltid vaggade honom eller lät honom somna med flaskan i munnen när han var riktigt liten. Numera somnar han bara om han får ligga i vår säng med mamma eller pappa bredvid och sedan lyfter vi över honom till hans säng i hans egna rum. Det händer att han ligger kvar där hela natten, men oftast så vaknar han efter några timmar och är jätteledsen och det enda som tröstar honom är om han får ligga i vår säng, då somnar han direkt. Jag är så avis på alla som bara lägger ner sina barn i deras säng, säger gonatt och går ut och så sover barnet hela natten.
Jag har hört mycket gott om "No cry sleep solution" och hoppas att det kan vara nåt för oss, jag vill verkligen inte att sonen ska behöva gråta sig till sömns, det känns helt fel och osunt.
Ska som sagt läsa igenom alla trådarna när jag hinner, men det vore jättekul om nån kunde svara lite snabbt på om det har fungerat för er och ungefär hur många nätter det tog innan ni såg resultat?