Ärrbildning??
Jo då grav sådanb (går ej behandla)...efter kejsarsnitt....Aschermanssyndrom kallas det. jag har.
Har man lindriga andgrepp kan läkare behandla den, osäker hur, men hormoner och ev operation ska gå.
Jo då grav sådanb (går ej behandla)...efter kejsarsnitt....Aschermanssyndrom kallas det. jag har.
Har man lindriga andgrepp kan läkare behandla den, osäker hur, men hormoner och ev operation ska gå.
Jag hade ingen mens alls under 3 år före vi sökte för sekundärbarnlöshet (tre år efter sonen var född).
Trodde probelemet med utebliven mens var hormonelt (har PCOS) började IVF (sprutor) då livmoderslemhinnan inte växte till, fick göra hysteroskopi och då såg de att äggledarna var igenväxta och slemmhinna skadad i hela livmodern...i mitt fall fanns inget att göra...det var så gravt fall.
Efter några år med p-piller mm så har lite slemhinna bildats igen men bara så lite att det blir några droppar blod vid mens...
Hoppas det slutar mycket bättre för er. Vi hann i vartfall få en son som nu blir 18 år.
Centurion: Jag anvädner endast troskydd jag med...hoppas att du har mer frisk slemhinnana är vad jag har. Jag har tydligen en spalt av vätska i livmodern och mindre än 3 milimter tjock slemhinna (normal är 8-9 milimeter) på VUL.
Hysteroskopi gjorde jag 1993.
Terre: Nej jag kände inget och känner inget av mina skador i livmodern.