• ominte

Ni som var förlossningsrädda, hur gick det sen?

Jag är väldigt orolig och nervös inför förlossningen och försöker läsa på så mycket jag kan inför det.

FUnderar på det dagligen och tänkte att det skulle vara intressant att höra om andra som varit(är) förlossningsrädda och hur det gick sen? Blev förlossningen så hemsk som ni hade trott eller blev det värre? Bättre? Annorlunda? Berätta gärna!

• Svar på tråden Ni som var förlossningsrädda, hur gick det sen?
  • Tjej 83

ja visste itne alls hur de skulel gå till elelr något.
    så jag tänkte att jag skiter i o läsa böcker o lyssna på hur andra hade det för det blir ju inte samma för mig.
    så jag tänkte inte något alls fast ja vsa lite rädd o nervös. o så kom dagen då vi åkte in o allt gick så bra så de är ju så duktiga i personalen o så vänliga, o tålmodiga hhe
    kan ju säga o gö vad som mot dem o de bara ler hehe..

nee men allt gick så bra så. vilel itne ha för stora tankar om det o sen bli "besviken" så därför vilel jag inget veta..

lycka till

• ominte

Tjej 83, kul att det gick bra!

Men jag vill höra från dem som var riktigt jäkla nervösa och oroliga och livrädda inför förlossningen! Sådär så att man nästan övervägde kejsarsnitt men lät bli!

• Tjej 83

ok jaha är du så rädd?
    ja hade det så bra o lungt fast alal sa att förstföderskor får det för jävligt så..

men ok ja puffar på då med mina inlägg

• April Mamma

Jag var inte direkt superskraj innan men visst var man nervös o rädd för att det skulle göra skitont....Fick för mig "Jag kan nog inte föda" MEN..jag tycker inte att det gjorde så ont faktiskt. Visste inte om det var "riktiga värkar" som jag hade, men när vi kom in till BB så var jag öppen 5-6 cm, så visst var det värkar. Tog då Eda och sedan så kände jag inte alls mycket, kan rekomendera att ta den smärtlindringen.

Ett annat tips inför förlossningen är att du o din partner går en profylaxkurs, den är superbra! Även för partnern. Man övar inte bara andningen utan en massa annat bra också.
    Ett annat tips är att inte tänka så mycket på vad som skall hända, inte "planera" sin förlossning till punkt o pricka utan ta det lite som det kommer, dom är proffs på BB så lyssnar man på dom som kan så går allt bra. Sedan så vet ju kroppen vad den skall göra, ganska fantastiskt.

Jag tycker att föda barn är det coolaste jag har gjort i mitt liv

Lycka till när det blir dax!!

• angelica88

Åh, skönt att det är fler som är livrädda. Får sån ångest att jag fråter iblan, är verkligen livrädd!

• ominte

April Mamma

fast som förlossningsrädd är man inte bara nervös för smärtan, utan för allt annat omkring också, tex hur man ska bli behandlad av personalen, att de ska kränka en, att man inte blir lyssnad på, etc etc..

• Linda1976

Ärligt? Det blev lika överjävligt som jag trodde, även om alla 3 bm tyckte att allt var så normalt så, och förlossningen var sååå normal så....

Jag kommer faktiskt aldrig att göra om det, det är det värsta jag varit med om i hela mitt liv.

Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • Soffis79

Jag var visserligen inte rädd, men vill ändå gå in och peppa lite. Det kommer gå kalasbra, försök att tänka positivt! Föda barn är det naturligaste och underbaraste som finns! Åh vad jag låter käck då ;) Ni fixar det galant tjejer!

• angelica88

är livrädd för att jag ska göra fel och barnet blir skadat...

Svar på tråden Ni som var förlossningsrädda, hur gick det sen?