• 68an

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Det slog mig en sak!

Stomi påminner kanske lite om barn?! JA inte fullt så arbetsamt men dock vissa likheter
    Att behöva upp mitt i natten då man bara vill sova för att tvätta, duscha osv....så rä det ju att ha barn som kräks, kissar ner sig!

Då vet ni som inte har barn än vad ni kanske gör så om nätterna , om några år

• 68an

En TILL kille! Välkommen *L*

Såg att du Per.se skrev om levern. Jag själv fick diagnos först för 20 år sedan men har förhöjda lever värden nu sen i januari, har haft det 1 gång tidigar emen då gick det tillbaka ganska fort.
    Varför jag ahr det, vad dom ska göra med mig vet jag inte då det är på v-c dom upptäckt det då jag själv krävde att dom skulle ta leverprov på mig.
    Lite obehagligt är det för mig och medför en viss oro men förra veckan fick jag prata med en v-c läkare för första gången sen i januari om detta prov och han misstänkte attt det kund evara mina tarmmediciner som orsaka detta.
    Denna vecka har jag jobbat med att försöka nå min tarmsköterska men utan resultat så jag får fortsätta nästa vecka och jag hoppas vid gudarna att det inte är så illa som jag är rädd för.

Hoppas du blir bättre med värderna!

• 68an

Nio.se Sov gott!

Ps. Ärligt tror jag att stomi är enklare att ta hand om på sikt jämfört med barn *L*

• 68an

Usch Per! läser vad du skriver nu och det låter inge vidare =/
    Håll modet uppe och lycka till!

• 68an

Istället för att behöva skriva en kråka OCH för att bli tagen för en fluktare så ska jag tjuvkika lite hos er nu

Fin sida ni hade!

• 68an

Ni som har lite koll på dejten kan väl kika in i tråden och berätta mer om vad som gäller nu

• 68an

Är det de vackra vädret som håller borta dom flesta?!
    Tror iaf det då jag själv tillbringar betydligt mindre tid vid datorn på sommrarna.

Själv har jag varit ute i det underbara vädret idag men det är bara min rygg som sett solen då jag suttit hukad och rensat ogräs, det tog hela dagen och jag är helt slut i kroppen men hjärnan går på högvarv.

Kom in 20.30 och såg till att 3 barn fick i sig kvällsfika, kom in i duschen och sen i säng och nu har jag själv kommit från duschen, strykit morgondagens kläder och halvlagt mig i sängen med den bärbara. Orkar absolut inget mer idag så då är det kanon att ha en bärbar att varva ner med

Hoppas ni mår bra och att ni haft lika underbart väder som jag!
    Kram

• 68an

Tessi.se Visst är dom fina!
    Det finns en liknande sida med namnringar oxå och dom är superfina. har tänkt ta mig råd nån gång och beställa en sån.

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7