Inlägg från: Grannen |Visa alla inlägg
  • Grannen

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Rebecca: När jag låg inne mkt på sjukhuset så fanns det en lärare som hjälpte mig där. Ni kanske ska kolla upp det. Har du hemundervisning?

grådis: Hela själva däcket är färdigt! Runt däcket är det en gammal mur och ovanför den perenner så det kommer nog bli vackert i sommar när hela altanen ramas in av blommor! Så har jag köpt amplar som jag ska ha mina buskpaprikor i så att inte sniglarna kommer åt dem. Vi har SÅ mkt sniglar nu!

I em satt jag och dottern ute och åt mellanmål, det är verkligen varm och skönt ute!

Hur går det med dina plantor? Och hur mår du?

goldfich: Tror absolut att undersökningen kommer gå bra! Be dem som ovanstående skrev att vara försiktiga cch berätta att du är rädd/orolig!

nalla: ingen förändring här, mår som vanligt. Och det är ju skönt så att jag inte bara rasar! kul med båt, vad är det för ngt och var har ni den? Min man vill ha en segelbåt men jag tror jag är för bekväm av mig för att semestra så! Men att hyra och semestra så då och då är ju helt ok!

• Grannen

Disa;

Ursofalk används på försök som bromsmedicin men har ingen bevisad effekt på vår sjukdom.

Om jag får gissa så vill de göra en mrcp, en sorts röntgen men utan röntgenstrålar för att se om du har en förträngning. De kommer kanske göra ett ultraljud på gallgångar/lever för att se om de är påverkade. Du kommer nog inte få göra dessa imorgon.

Ta med dig en liten väska om du blir inlagd direkt, typ inneskor, tandborste. Säger inte att du kommer bli det men kan vara bra att vara förberedd.

Ett stort lycka till och berätta så fort du vet ngt!

• Grannen

Disa: Runt 40-50 i bilirubin så börjar man bli gul. Jag har som mest haft 119 men en man jag träffade på sahlgrenska hade runt 300.

Hoppas att det går bra idag på ul och att din lever ser fin ut så att det bara är en liten förträngning!

Ha en fin valborg du med! Har din kille hittat på ngt sätt att komma hem?

• Grannen

Önskar förstås alla andra en fin valborg med!

Idag kommer min syrra med son hit, vi ska fika, shoppa lite och äta kvällsmat ihop. Kommer säkert lipa massor med för jag är SÅ blödig idag! Sitter med tårar i ögonen mest hela tiden och tycker synd om mig själv. Arg är jag med! Arg på att vara sjuk. Ska väl ha mens för så här mesig brukar jag inte vara!

• Grannen

Snabbt svar till goldfish: Har också som mensverk, men bara om jag beöver bajsa. Kan göra riktigt ont. Går över när jag varit.

Jag har varit rökare, började feströka i 19-årsåldern och blev helt stabil. Har uc. Chrons påverkas negativt av rökning och uc positivt. Men såklart jättefarligt för övriga kroppen. Röker inte nu och är så himla bra i tarmen. Trots att det är den mest pressande livsistuationen i mitt liv!

• Grannen

Hej
    Har inte läst i tråden men vill bara skriva och berätta om min dag. Hade ni sett mig idag så hade ni aldrig kunnat tro att jag ska levertransplanteras! Har grejat från morgonen till kvällen i trädgården. Grävt, burit sten, planterat, rensat. Det var skitjobbigt, jätteroligt och härligt att svettas! I vanliga fall när jag grejat några timmar i trädgården är jag så trött att jag gråter på kvällen med idag är jag bara trött i kroppen inte i huvudet eller sjukdomstrött!

Det känns som jag är frisk! Underbart att få känna sig som en normalfrisk människa! Tänk om jag får må så varje dag med min nya lever!

Kramar från en mkt glad Malin!

• Grannen

Oj! Lycka till Dalkulla, hoppas du får en fin och lugn förlossning och att du och din bebis mår fint!

Allt gott till dig!

• Grannen
    Ska du terrorisera oss med smilies nu Lällas!
  • Grannen

Ang MENS så blir jag bra i magen då. Konstigt att vi i en tråd där det snackas så mkt bajs inte använder mensordet utan tanten och lingonveckan!

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7