Inlägg från: dalkulla26 |Visa alla inlägg
  • dalkulla26

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

hej
    tittar bara in en kortis.. blir inga pers. meddelande nu :)
    Har faktiskt haft en realtivt bra maghelg vilket känns skönt.

ingen bebbe här ännu .. men snart.. :)

Kram på er alla

• dalkulla26

hej
    tittar in en vända .. ville önska alla en fin valborg.. ta det lugnt :)

• dalkulla26

HEJ

Mallansprallan: krya på dig.

Lällas: alltid lika kul att höra att du mår bra. Hur gick detmed hälarna?

Nalla: hur har du det? Hur blir det med hostan?

Lindis: du kommer att fixa gastron galant. Tyckerman att det är obehagligt så får man ju lugnade .
    ´
    Lone star state: vad kul med valpar. När kommer dei så fall? Hur går det annnars för dig?

Grådis: hur mår du?

Ha det bra nu alla . kram på er ni är bäst. Nu inväntra vi bebbis här. Tyvärr så är våran lilla tjej sjuk i gen. Känns som det aldrig tar slut med elände. Hon är riktigt dålig och det tar så på henne.

• dalkulla26

mumlin: vad kul att höra att du mått bra. jag håller tummarna för att du ska få en ny lever snart så att må bra för dig blir din vardag.

Lällas: nu är det bara si sådär 8 timmar tills vi ska vara på sjukhuset och förhoppningsvis kommer bebben på morgonen 2 maj. :)

ha det bar nu.. nu dröjer det några dagar innan jag skriver.. kram på er

• dalkulla26

HEJ!!
    tack alla för era lycka till. allt har gått kannon. Lillkillen föddes i onsdag kl 12 med planerat snitt. Han hade lite jobbigt med sockret och andningen men nu är allt prima. Min mage sköter sig beror nog delvis på allt kortison jag fått innan KS men det känns bra i alla fall. Skönt att vara hemmma i alla fall.
    Ska skriva mer när jag orkar är lite sliten nu :)
    kram på era alla , ha det bra

• dalkulla26

HEJ

Först en karm till er här inne. Hoppas att alla som mår dåligt får må bra snart. min mage krånglar rejält nu. Men det gjorde den även efter cornelia så det har knappast med snittet att göra.

Försöker att ta det lugnt och njuta av min familj nu. Skriver mer sen när jag orkar sitta vid datorn.

Ha det bra alla

• dalkulla26

Hej!
    Jag skriver på min kompis vägnar. Jag pratar med henne över telefon nu. Hon ville gärna berätta att hon lever =) det blev nämligen komplikationer efter kejsarsnittet och hon ligger nu på lasarettet. Såret sprack upp och hon fik bukhinneinflammation och blodförgiftning!!!!!!
    Nu ligger hon och får intravenöst antibiotika. Jag tycker mycket synd om henne!

Hoppas att alla ni har det bra och jag lovar er att ni kommer få hela storyn sen!!!

Hälsningar från Sofies vän!

• dalkulla26

HEJ

Ska försöka att läsa i fatt så fort jag fårt tid. Tack för alla fina inlägg i min GB. Som ni nu vet gick det inte så bra efter snittet. Kom hem från sjukhuset i dag. Det började på lördagen med att såret gick upp och det vällde fram som underhudsfett var in till akuten där en akutdoktor från SÖS talde om att det var helt ofarligt petade in det tejapde och sa åt mig att sätta på mig en gördel. På söndagen hade jag skitont och det rann som blod och gegga ur såret tog av mig gördeln och fick som en stor påse på magen... skitläskigt.. Trodde själv att det var vätska men det var det inte.. Efter mycket om och men så åkte jag till Falun i stället .. där vart det inte så roligt besked .. det var tarmarna som låg fritt i magen för bukhinnan hade släppt. akut op mitt i natten vart det visade sig att bukhinna släppt helt efter snittet. Inte nog med detta fick även bukhinneinflammation och sepsis som efterräkning. Jag har aldrig i hela mitt liv haft sådana magsmärtor som när jag fick det på bukhinnan. Så nu efter massor med ab och ny op så mår jag bättre. Naturligtvis så spökar min crohns men det känns som det kommer att bli bättre när jag slipper pencillinet.

ha det bra nu alla

• dalkulla26

HEJ

Lällas: Usch vad hemskt med din mammas sambo. Hur ä det annars?

Nalla: hur går det för dig?

Grådis: Hur har du det?

ska ´ge lilla sonen lite mat nu så det blir kort inlägg nu. Läser nu mer än jag skriver. en stor kram till er alla ..

• dalkulla26

HEJ

nalla: Här är det tröttsamt. jag vill bara sova och sova. Min mage har skött sig något bättre i dag vilket är skönt. jag är nog sliten efter de dunder infektioner jag fick efter snittet. Men jag tror att jag är mest trött för att jag har lite taskigt blodvärde. Hade bara strax över 80 efter andra op. Men när jag åkte hem var det något över 90. Men det är lågt för att vara jag. Blir till att äta mycket leverpastej här.

Lällas: Tur att du har åkt till din mamma och sambo. forsätt att sprida av din postiva energi till dem. Det kommer att hjälpa dem. Se nu till att du får ett datum för op. Bara att stå på sig.

Grådis: Det där med att hålla kosten och sköta mediciner är inte lätt . Det kan vi nog alla här intyga.

Nu ska jag ner och äta lite. Ha det bra nu alla. Kram på er.
    Tänkte ringa min magdoktor nästa vecka och höra om jag ev kan trappa ned på kortison nu. Skulle verkligen vilja försöka att var helt utan nu.

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7