V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Grattis Dalkulla!
Grattis Dalkulla!
JajjaB: Välkommen hit! Jag har också en dotter och är sugen på syskon. Grejen är att jag mådde JÄTTEBRA under graviditeten och ända till nu 2 år senare. Är livrädd att bli riktigt dålig..... Kortison under graviditet vet jag inte men det är nog ingen fara för många äter ju det!
campovejo: Min tarmsjukdom utlöstes av antibiotika eller hur man ska säga. fast jag tålde inte vanlig antibiotika så jag fick det man får istället och det är INTE bra för magen. Men jag har fått antibiotika många gånger efteråt men då vanlig och det har gått JÄTTEBRA!
Har en egen fråga också. Jag tappar fortfarande hår och det står ju som biverkning på min medicin borde jag ringa min doktor och säga det. Ni skulle ha sett håret på mitt nattuksbord såg ut som en hund legat där
Välkomna alla nya!
aNGÅENDE MEDICINER OCH GRAVIDITET så är det ävl som att välja mellan pest eller kolera. Man vill ju gärna tro att de rekomendationer man fått är riktiga När jag var gravid så var ju asacol helt OK men när min doktor hörde att vi funderade på ett syskon fick jag byta medicin då den inte var bra....
Måste bara fråga att eftersom asacol inte var bra när man var gravid så undrar jag hur det är när man ammar med den? Är den farlig då med för barnet eller? Lite såna här trista tankar har man ju eftersom jag åt asacol när jag ammade min dotter.
träffade min doktor idag när jag var på sjukhuset med dottern och han tyckte att jag kunde avvakta med håret och om det inte blir bättre så skulle jag höra av mig. Om man varit allvarligt sjuk (vilket inte jag har) kunde det visst bli så. Klagade också på att jag varit helt slutkörd utan anledning och blir det inte bättre så skulle jag höra av mig
Mallansprallan: Du får starta en friskola Jag är i exakt samma sits som dig men jag tänker läsa till förskollärare och jobba tills jag får ett lärar jobb
Hoppas läget är underkontroll här!
Härligt rebecca att du mår bra!
Känner mig också pigg bortsett från att jag tappar så himla mycket hår.... dessutom syns det ju så väl eftersom det är svart och rött och kammen ljusgrön......
Nio: Tror det är väldigt individuellt hur det är med skov och graviditet! Själv har jag UC och jag har ALDRIG mått så bra som när jag var gravid och effekten höll i sig i 2 år....... Så nu har mina problem börjat komma tillbaks
Nej nu vill dottern ha frukost!
Tycker det känns som om läkare inte alltid har så bra koll på hur det är med graviditet och sjukdomar..... Jag var ju vekrligen SUPERPIGG när jag var gravid och nu börjar jag må som jag mådde innan jag blev gravid. dvs inte helt bra men inte helt dåligt heller.
Men ni som vet om min följetång om utslagen kanske har ett råd att ge mig. nu har jag börjat t´rappa ner kortisonet och smörjningen är helt borta. Ingen störra överraskning men utslagen börjar komma tillbaks Funderar på om jag ska ringa min doktor igen. träffade honom på sjukhuset tidigare i veckan när jag var dit med min dotter. *SUCK* Snart är det ju sommar och vem vill vara FULL med utslag då????!!!!!
Gisses vad ni skriver!
Mångra kramar till Dalkulla som borde fått sin del och fått må bra och njuta av bebisen!
Välkomna alla nya!
LÄngtar till sommaren. kan hända att jag ska jobab men vi ska till Lycksele och bo på hotell och gå på djurpark
Till veckan ska min doktor ringa. Känner mig som en riktig stammis nu! Nu ska jag kräva en remiss för att kolla upp ordentligt vad alla mina utslag beror på. Är så less på kortisonet. Min fingrar ser ut sm prinskorvar och mina ringa sitter värre nu än när jag var gravid
Lindis: tror hon hade fårr problem med snittet.......
Själv håller jag på att få ett bryt på mina utslag det kliar så jag tror jag blir GALEN! Hoppas min doktor ringer till veckan!!!!!