hej
nu är det klart har äntligen fått snitt beviljat.. men det satt hårt inne. Hon tänkte först inte ge med sig utan skulle prata med min tarmdoktor först... jaha sa jag så då kan vi väl planera för snitt när det är försent!!!! hon frågade då om jag inte skulle ta och sterilisera mig samtidigt som snittet????? Bara för att jag har sagt att jag i nuläget inte planerar fler än två barn då jag är tveksam till om min kropp klarar det... hallå.. man föreslår inte att någon ska sterilisera sig när man är 26 år bara för att man önskar snitt..Kärringen vart helt paff när jag sa.. visst ta och fixa det smtidigt om du tycker det... då började hon att jag skulle tala med en kurator om att jag ville bli streliserad.. JAG VILLE!!!! det var ju hon som tog upp det.. jag sa lite spydigt att spiral eller p stav brukar ju annars fungera.. hur som helst så vart det inget med det då jag sa i från att det inte bara var mitt beslut utan även min mans och han tycker inte det... Jag hotade till sist med att om hon tog konsekvenserna av att jag skulle föda normalt om det vart det jag mest befarade.. att jag lika gärna om det skulle bli så åka hem och dö.. då försökte hon med att de kunde sätta i gång förlossningen som om det skulle kännas lättare om jag hade ett datum.. sa att det kvittade för min del för det gjorde ingen skillnad för vad jag var rädd för.. hur som helst så gav hon med sig och planerade för snitt , hon sa att risken var stor att det inte skulle gå och föda vanligt om man själv inte trodde på det"!! Och om jagfick sammanväxningar så var det ju inte hennes problem utan kirurgens.. bra doktor va.. hon tyckte oxå att det var för modernt med KS och att jag och många andra hade så konstiga räddslor..
vart en hel novell..
kram på er allla