• gmt

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

hej goa nalla!

Jag fyllde i går

O det var en härlig dag

Jag var på stan med min lilla man - han fick nya sko o blev klippt! Stilig karl jag har - även om han går med käpp - men det gör doktor House ju oxå!

O så blev jag beblommad o uppmärksammad - åt havregrynsgröt till middag - o fick för mig att hänga med på hyresgästföreningens bingokväll - där jag vann en blomstercheck på 50:-

Tror att damerna där tyckte jag var en märklig prick - jag fyllde ju 60!
    Men lite skoj i livet får man allt göra sig - min dotter - min svärdotter o mina grannar var med - o jag såg ut som jag brukar

MEN på lördag ska det festas - då ska jag förvandla mig till något kyligt elegant - eller något nostalgiskt - o då ska det dansas o drickas vin!

Om jag är vid mina sansars fulla 6 så återkommer jag med en rapport!

Kram alla - detta hade inte mycket med sjukdom att göra - men det var så mera optimistiskt - O DET BEHÖVER VI härinne!

• gmt

...min dotter tittade nog inte på klockan när hon skrev inlägget

ds!

• gmt

Kram till er alla - en specialare till dalkulla

återkommer til dessa livgivande trådar om några veckor - ska bara hinna med lite släkt först!

kram o lycka till med vad ni än företar er i livet!

• gmt

Vill bara säga att jag "hänger i gardinerna" - det vill säga - läser vad ni skriver - men har mycket att göra så jag har inga vettiga kommentarer att dela ut!

Har precis delat en flaska rödvin med min svärdotter - dansat på köksgolvet - o skrattat en massa!

Nu ska jag i fislådan, som min far alltid sa - och jag vill be om änglavakt åt oss allihopa

kram

• gmt

Sitter här o bläddrar för att få reda på vad som hänt dalkulla - o så hittar jag ditt inlägg.

Huh - så jobbigt!

Jag har själv haft bukhinneinflamation - inte att leka med!

Ha det så bra du bara kan - ska tänka lite extra på dig.

I övrigt är livet ok - lukas ska till göteborg - snart!

Tja... vad ska jag säga om livet.... inte helt fel att ha

• gmt

Kan bara krama om dig i tanken - o förbanna alla tarmsjukdomar

Min älste son har bäkkenreservoar - ett av mina barnbarn (snart 3 år) har UC!

Förstår att du har det jobbigt!

Styrkekram till dig!

• gmt

Åh halle Gud vilka sötingar, lone star - blir aldeles varm om hjärtat!

• gmt

Så ska lille lukas till göteborg - på diverse undersökningar.

Detta har hans mor kämpat för - mitt blandt så mycket annat som hon kämpar för

o nu är hon så ledsen - o orolig.

Hon är ju min granne - som ni säkert vet - o denna morgon såg jag genom mit fönster ett par långa randiga pyjamasben sticka ut på vår gemensamma uteplats.

Jag ropade in henne - mest för att hon skulle förhindra en tårtkatastrof - det är ju mors dag - tänkte vi skulle ha prinsesstårta - o hon är proffs på tårtor

Men hon var ledsen o jag tycker så synd om henne

Min mening med detta meddelande är - snälla ni - peppa henne

precis så som vi brukar göra på detta forum

Hon behöver det!

Och tårtorna BLEV en katastrof !!! Ser ut somom ett av mina barnbarn har gjort dom - PÅ SYSLÖJDEN!!

• gmt

På tal om baddräkter - fick en jättesnygg baddräkt av min svärdotter som jag tog på inför en stundande nybörjarsimmkurs.

Efter halva kursen - men manga "svåra" övningar där man mestadels har rumpan som enda synliga del ovan vattenytan

upptäcker jag till min stora fasa - att baddräkten bak är så sliten - att den är i det närmasta helt genomskinlig!!!

Där har jag altså gjort "köttbullen" o andra djupdykningar - o VISAT HELA Akterspeglen!

Jag har skrattat gott av det - o vill bara bjuda er på ett lika gott skratt

Vet inte om jag redan berättat det - men har jag inte

Så håll till godo!

• gmt

Ja man måste bara skratta - eller hur!

Kunde aldrig riktigt förstå varför mina simmkamrater hade så svårt att ge mig beröm för min våghalsiga övningar

I dag begriper jag att jag har skrämt skiten ur dom - med min mycket "frisinnade" baddräkt! ha ha ha

• gmt

Nu har min dotter varit hos mig o sagt godnatt!

Imorgon ska hon till Göteborg med lukas för undersökningar - det tar ett par dagar

hon berättade att lukas hade sagt till sin nalle att dom skulle åka i morgon o att dom skulle ha så kul o att lukas skulle ha en slang i näsan - o det inte alls var farligt.

Så är han - mitt lilla barnbarn

En tuffing - som skulle behöva få vara frisk - i stället för som nu - vara sjuk - o behöva lugna sin nalle inför resan til sjukhuset i göteborg!

Jag har ljus tänt för dom i min trädgård.

Kram på er därute

• gmt

Nu är lukas installerad på sjukhuset - och lever rövare

En massa prover o undersökningar skall göras - och vi får bara hoppas att det går lindrigt till för den lille.

Kram till er på tråden!

• gmt

Molle - jag ska kolla upp det - det kan ju finnas en chans att det är där - o då känns det tryggt att veta att det är ett bra ställe

Tack mumlin - vi är rena pyromanerna i vår familj - alltid har någon tänt ett ljus för någon annan - att du vill tända ett ljus för oss gör mig glad!
    jajjaB - lällas - nallatalla - tack för att ni tänker på oss -
    det värmer mitt i oron!

kram på er alla!

• gmt

det går bra med lukas - är så förbannat glad o lättad!!!

Ska be min dotter uppdatera när dom kommer hem från GTBG.

Nu ska jag till stan - farmor o barnflickan håller ställningarna hemmavid hos tvillingarna!

Kram till er därute! Må solen skina på er

• gmt

En hastig kram lällas - skickar varma tankar till dig!

• gmt

Jamen så underbart kusin knase

En JÄTTE kram till dig o din lilla bebis!

• gmt

Vill bara skicka lite kramar till er alla -

har inte skrivit något vidare på en tid - men är dock inne o läser ikapp ibland

Vi har det rimligt ok i familjen - lukas mår ok men jag tycker jag kan se att han är sjuk, nu!

det kunde jag inte förr - men nu verkar han tärd - o det gör mig ledsen

för plötsligt blir jag så medveten om vad den här lille ungen dras med - o han ska bara fylla 3 år!!!

Men , men - solen skiner - o vi njuter av det goa vädret

min stor UC son är på Sweden Rock med sin äldste pojke

är så tacksam att han är bäkkenreservoarad - så blir det mycket lättera för honom att vara på sådana tillställningar

kommer ihåg hur det var innan han blev opererad - usch!!

tyckte så synd om honom - han som aldrig kunde slappna av - utan ALLTID var tvungen att ha koll på en toa eller bajamaja -

han var ju där för att lyssna på musik o njuta - inte skita sig halvt ihjäl

Tack o lov att det har blivit bättre!

Kram till er alla - ska tända ljus för er i mitt änglaträd!

• gmt

Bara en liten hälsning för att berätta att tidernas blötaste midsommarfirande är över

Traditionen trogen åkte tre partytält upp ute på gården

det småregnade o blåste lite!

Soltak o presenningar sattas upp som sidoskydd med snören o klädnypor.

Och det var en jädrans tur - för tidernas hällregn satte igång så det stod härliga till

lille lukas blev lite rädd för regnet som smattrade på tälttaket - men bara för en liten stund - sedan var det fart på honom igen.

Han sprang rakt ut i regnet - hoppade i världens vattenpöl - o satte sig rakt på ändan - med flit

Vi har haft en underbar midsommar med våra grannar o barn o barnbarn.

Trots ihållande regn - hål i taket - vattenkaskader rakt ner i maten och huvudet på folk

så har vi ätit sill o potäter - druckit kaffe o ätit jordgubbstårta - grllat o skrattat - o en o annan kaffegök har spolats ner med vattenmassorna.

Min store UC son har varit på ett härligt humör - o min lille lukas har stått för underhållningen

Jag är en priviligerad mamma o mormor/farmor o granne

• gmt

Kram på alla er som är sjuka - det är ett djävulstyg - denna sjukdom!

Är så glad när jag tittar på de mina - o ser att dom mår bra - eller åtminstone - bättre!

Jag vet hur ni har det - jag har sett min underbara son vara så sjuk, så sjuk!

Och mitt lilla barnbarn - likaså! O han är bara 3 år.

Att se honom leka i vattnet igår - och idag vinka till morbror Thomas när han åkte iväg på sin motorcykel - är en lycka.

Ni som fortfarande är sjuka - o har det kämpigt - Jag kramar om er i tanken!

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7