Inlägg från: dalkulla26 |Visa alla inlägg
  • dalkulla26

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

HEJ
    tack alla för erat stöd. När jag talat med min läkare ska jag rinag dit och berätta att jag vägrar att träffa den där skit dktorn i gen.

Nu har cornelia åkt på en rejäl magsjuka.. tyvärr är det nog äkat vinterkräksjuka... så nu får vi det nog alla . Jag tycker så synd om min lilla tjej hon får aldrig vara frisk.

Ha det nu bra alla.. kram på er

• dalkulla26

hej

hoppas att ni alla har det bra....
    i dag har jag talat med min magdoktor.. han rekomenderade absolut kejsarsnitt ur tarmsynpunkt. han skulle ringa och tala med doktorn på mödravården nästa vecka.. så får vi se om hon tar till sig av vad han har att säga. Vilket betyder att jag måste åka dit nästa gång och träffa subban. Men sitter hon och är dum och oförskämd då bara går jag därifrån. Tror att jag ska ta med mig min man dit då..

Nu hoppas jag att ni alla här får en bra påsk med en mage som sköter sig. GLAD PÅSK och tack för att ni finns.

(jag ska förrseten prova och dra ned kortisonet med 2,5 mg i veckan nu, så håll tummarna att det funkar)

• dalkulla26

hej
    tittar in en snabb vända . Hoppas att ni alla har en riktig bra påsk och magarna sköter sig och att ni mumsar påskgott för fullt.
    GLAD PÅSK

• dalkulla26

hej'

sandervig: grattis till grav.

Hoppas att ni alla njuter av påsken.
    jag har haft en bra påsk fram till i natt då jag först trodde att jag hade åkt på magsjuka men det är det nog inte. Jag har börjat att trappa ned på kortisonet.. har mått super illa och kräks hela natten. Det känns som om jag skulle behöva bli dålig i magen men det är tvärstopp känns det som.. kommer endast blod och slem.. vad ska jag göra.. bra tips så att magen kommer i gång.. har fått skit ont i höger sida men ingen feber.

ha det bra nu alla

• dalkulla26

hej

vad härligt att höra att några haft en bra påsk

Grådis: bad i badtunna .. låter trevligt .. ska jag prova någon gång.

Nalla: har du varit i dalarna och fått frisk luft?

Lällas: hur går det för dig?

Jag måste få gnälla jag har varit så dålig.. haft fruktansvärda magsmärtor och kräks men i går kväll så släppte det.. jag skulle nästan tro att det varit stopp som det har kännts.. MEn jag tror inte att jag klarar av kortison minskingen. Ska vänta några dagar och se.. får väl ringa min magdoktor annars..

ha det bra nu alla

• dalkulla26

HEJ

hur har ni alla det. Nu börjar det kännas att det snart är riktig vår.. för många är det nog det men här är det fortfarnde ganska kyligt.

Nalla: Ta det lugnt med pluggandet. Vda roligt att din mage håller sig i skinnet

Lällas: hur går det för dig?

Grådis: hur är det med dig då?

Själv märker jag en ganska stor försämring sedan jag drog ned på kortisonet... ska försöka att vänta lite med ev upptrappning det bästa vore som sagt om jag kunde minska dosen.
    ha det nu bra alla

• dalkulla26

hej

här är det ganskalugnt. Hoppas på att det är ett tecken på att allt är bra.

Lindis 41: buksmärtor UNS (utan närmare spec.) är ju en jättevanlig diagnos för ofta så vet de ju inte vart infektionen sitter. Hoppas att du mår bättre nu.

Jag måste försöka att konatakta min magläkare. det känns som o jag aldrig någonsin kommer att kunna trappa ned på kortison. Är det någon härinne som som ätit länge som har någar förslag på hur det ska gå till. enligt min doktor har jag stått på en ganska hög underhålls dos (20mg/dag). Jag blir tokig jag vill ha ett kortisonfrit liv. Nog gnällt

Kram på era alla , hoppas att ni mår bra

• dalkulla26

HEJ

nalla: vad skönt att höra att jag inte är ensam om att känna som jag gör inför kortison. jag har ätit det med 1 dags uppehåll i 11månader, i nedtrappningsdoser- de sista månaderna är den lägsta dosen jag kommit ned till 20mg men nu jobbar vi på att kunna trappa ned. Hur är det annars? hinner du vara i stallet något?

Lone star state: hur mår du?

Lindis: hoppas att du får rättsida på dina besvär snarast

ha det bra nu alla

• dalkulla26

hej
    lällas: vad skönt att höra att du mår bra. Vad tragiskt med din kompis mamma. Jag var tänkt att prova remicade men då vart jaggarvid. tydligen å tyckte min doktor att remicade var bättre än imurel då det hjälper mycket snabbare. Så nu får vi se har jag tur blir jag bättre när jag fått ut bebben. Håller tummarna när du ska löne förhandla. hur går det att jobba annars?

Nalla: jag ska rida på ridskola i höst. just nu känns det ganska skönt att inte ha någon häst. Kändes ofta som mitt dåliga samvete. jag var fakltiskt och hälsade på honom i veckan och han har det så bra så det känns underbart.

Grådis: det du beskriver kallas för att man är människa .. lyssna på dej nu och vila när du inte orkar ( lätt att säga till andra men svårt att följa själv)kram på dig

Lone star state: Hoppas att du får ordning på leder och magen snart.

Molle: hur går det för rebecca?

Mumlin: hur har du det?

Nu ska jag försöka att njuta lite av vårvädret. ha det bra nu alla

• dalkulla26

hej

nu har jag talat med mag mott. Min doktor kommer att ringa upp mig på måndag för att disskutera kortosonet. jag ska inte heller trappa ned någe mer nu utan vänta tills vi har rådgjort. Känns bra att det gick så bra att få tag på någon i dag..

ha en bra helg nu alla

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7