Hejsan!
Mumlin, bra skrivet om vikten. Men jag blev mest rädd när folk började tro att de var heffaklumpar och inte skulle våga träffas, annars tycker jag som du. Det är ju min personliga trivselvikt och inre bild som styr mitt välmående kontra illamående när man ser sig i spegeln med en putmage av guds nåde.
68.an vad man jobbar med? Jag jobbar som operatör och stationstekniker på ett kärnkraftverk. Varierar i rörlighet, stress, fysisk och psykisk belastning och ansträngning. Jag är både inne i kontrollrummet, ute på utsidan, uppe i ställverket osv samt på insidan på reaktor/turbin. Ett tag när jag hade rediga diarreanfall så pratade jag med chefen o slapp gå in på "kontrollerad sida" där vi har reaktor/turbin,(där man tar på sig speciella kläder, går över skogränser och passerar snurrgrindar osv...och det finns inga toaletter...så blir du skitenödig uppe på 8.e våningen får du ta dig ner till 1plan, passera en sluss, en snurrgrind, några dörrar o korridor och sen söka av dig i en avsökningsmonitor innan du kommer till en toalett....inte läge när man har anfall ) Jobbar 100%. Går skift.
Ang att alla bor samlat och har samma sjukhus...jag går på NÄL(Norra Älvsborgs Lasarett) och det vet jag inte om nån annan gör här...?
Fru U, trist att du inte får nån tid. Orsaken känns konstig eller? "du hade ont sist"...men hallå...är det inte därför de vidgar...för att du ska slippa besvär osv...om du fick ont borde de väl vilja kika in igen för att kolla att det inte är nåt fel? Märkligt.
Jag ska till kirurgen nästa fredag... ....ska sövas och så ska de väl kika och sen ev töja eller vidga på nåt sätt. Känns läskigt och obehagligt och jag är riktigt harig och tycker lite synd om mig själv nu. Tänk om nåt går fel? Jag har lite "väck inte den björn som sover" känsla...rota inte i mina tarmar för då kanske de "stimulerar" den till att hitta på nåt annat sjukt som fistelgångar eller dyl... ...är man dum som tänker så och oroar sig? För det är väl sannolikt större risk för komplikationer om man har en öppning som bara är drygt en cm, börjar bli bättre i magen(hårdare) så då trycker det ju på och spänner och ligger där och trycker på ett inflammerat och retat område...och då är väl risken större att det ska börja dumma sig...eller? Mmmm ursäkta att jag är tjötig
Lällas, hoppas er Barcelona tripp blir rolig. Låter jättehärligt att åka iväg. Jag o min sambo skulle behöva nåt sånt. Avis
Nio...bu för vc. Tycker oxå det är helt kass att de hellre skriver ut piller än att prata med folk och kolla upp hela historien. Jag blev ju remittterad till psyk för många år sen av min doktor, för att jag var så dålig på att ta mina tabletter och inte brydde mig om mig själv och min sjukdom...vad gör psykologen då? (För övrigt en nyutexaminerad liten 24 åring typ)Jo, plockar fram receptblocket och skriver ut antidepressiva...hmm tjena, mer piller som jag inte tog...jag gick inte tillbaka...
Skönt ändå att du är sjukskriven nu och får vila lite. Sköt om dig//Kramis
Havsbris. Kul att se dig. Vilket givande jobb, måste vara fantastiskt att kunna hjälpa människor så.
Little me, välkommen hit. Hoppas du ska trivas
Lonestar, hur går det med voffsingarna? Februari???? Ibland undrar man vilken planet de lever på...
slj, vad skönt att allt gick bra i Göteborg.
Rebecca, hur är det med dig? snart sommarlov?
Nalla, är du klar med pluggandet nu eller?
Mallan, ska gå in i ditt galleri o kolla på köket
Nä, klockan börjar gå, ska leta fram tält o sovsäck osv och packa på hojen, åker ner till Varberg ikväll och ska ta morgonfärjan Varberg- Grenå imorgon bitti. Håll tummarna för att det blir fint väder i helgen