Inlägg från: havsbris |Visa alla inlägg
  • havsbris

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Hej alla.
    Hur mår ni, var evigheter sen jag var här. Hinner tyvärr inte läsa bakåt, men hann se att dalkulla kanske blivit mamma idag.
    Grattis till dig och bebisen.
    Må så gott alla tarmisar/Linda.

• havsbris

Hej alla. Nu var det jätte länge sedann jag var här inne.
    Haft fullt upp med jobb, barnen, deras läxor och aktiviteter.
    Jag har inte läst bakåt men såg som hastigast en fråga om statestik på skov i ssamband med förlossning.
    Min läkare sa till mig när jag fick min diagnos att om jag ville ha fler barn rekomenderade han mig att vara helt ur skovet när jag blev gravid. Kan säga att orsaken att han sa så var att min son var tre månader när jag lades in akut. Det han syftade på var att skovet finns hela tiden kvar under graviditeten och efter förlossningen så accelererar skovet eftersom immunförsvaret trycks ner i botten, och man kan då bli allvarligt sjuk i sitt skov.

Må så gott alla tarm.kamrater.

• havsbris

Hej alla tarm-kompisar.
    Gjorde ett lätt försök att läsa ikapp, men gisses ni skriver ju flera sidor per dag, så med andra ord gav jag faktiskt upp ganska omgående.

Tänkte att jag kanske skulle kika in fast jag är frisk nu.
    Men skrivbehovet blir inte lika stort.
    Har snart trappat ner min medicin. Hoppas få en semester utan den extramedicn som jag ännu tar.

• havsbris

Hej alla.
    Vad ni är duktiga på att skriva. Känner det var länge sedan jag var här inne. Läste som hastigast några inlägg men jag får nog sitta flera dagar om jag ska uppdatera mig.

Vad glad jag blev när jag läste att Lukas mår så pass bra.
    Det var en grej jag läste.

Sen var det någon som pratade jobb.
    Jag kan säga som så att det måste vara en klar fördel att ha ett stilla sittande jobb om man har en tarm sjukdom.
    Jag arbetar som sjuksköterska på en rehabiliterings klinik i Härnösand, jag jobbar med hjärnskadade, traumatiska eller stroke.
    Ett hektiskt arbete som kräver att vi är igång konstant hela dagarna. Jag gillar mitt jobb, så himla roligt att få människor tillbaks till arbetslivet i bästa fall, men åtminstonde till ett drägligt liv.
    Nu när jag hade mitt skov i våras så satt det så långt ner att jag klarade mig bra, några besök på toa men inte ohållbart. Det värsta är ändå gaser, smärtorna och tröttheten.

• havsbris

Hej alla tarmisar.
    Hur har ni det här inne?
    Ni verkar skriva som bara den, blir lika förvånad varje gång jag susar in när jag försöker bläddra bakåt.
    Hur blir det med semestrarna?
    Var ska ni tillbringa semestern?

• havsbris

En arbets kolega till mig berättade något märkligt idag.
    Hon vet mycket väl att jag inte röker och har aldrig gjort.
    En läkare berättade för hennes bror att den enda gången som rökning är bra är just när man har Ulcerös Colit.
    Låter jätte konstigt.

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7