V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Hej,
har läst er tråd ett tag nu och det är så skönt att man inte är ensam. Jag har UC samt skleroserande kolangit. UC har jag haft i elva år medan skeloresande kolangiten är lite "nyare" (har inte direkt reflekterat över att jag har ytterligare en sjukdom så när den diagnosticerades vet jag intte). Magen har jag inga som helst problem med, äter salazopyrin två gånger om dagen. Däremot har kolangiten bestämt sig för att göra entré, såg mig i spegeln för en vecka sedan och insåg att gula ögonvitor är inte direkt vackert, har inte ens märkt det tidigare. Sen kliar det över hela kroppen, trodde att jag var lite vintertorr i huden bara. Äter Ursofalk men vad jag förstår så är den inte mot kolangiten direkt...
Så jag tror att jag får försöka få tag i någon på mag och tarm på Sahlgrenska och se om jag kan få en snabb tid dit (orden sjukhus och snabb funkar inte i samma mening...). Tyvärr jobbar jag i Stockholm så det är ju inte det lättaste att fixa läkartider direkt och det har ju inte heller varit något problem så länge man mår bra. Ska sätta sjukvården på hårda prov och se om man kan få komma dit inom tre månader...
Ville bara tacka er (särskilt mumlin) för att ni finns, utan er hade jag vandrat runt med mina gula ögon och trott att jag nog bara var lite trött och rödsprängd...