grådis skrev 2007-04-22 11:12:28 följande:
Tessi81: Nu sitter jag o äter havregrynsgröt med psylliumfrön (loppfrön) i och med papaya uppepå. Visst är jag duktig? Igår blev det inte riktigt lika nyttigt....smörgåstårta till både frukost o lunch samt massa kladdkaka o dajmtårta....på jobbet....sen snek jag till mig en middag hos syrran på hemvägen, tacopaj sen glass till efterrätt...heheGott att höra att du fortfarande mår så bra. HärligtKatastrofKatt; bli inte rädd för allt vi skriver här. Det går upp o ner och som Tessi skriver, man kan leva som vanligt fast man har dessa sjukdomar. Men ibland sjunker man ner i en svacka och då kan man lätta på trycket genom att skriva av sig här, då blir det lätt lite hemska bilder.Jag har jobbat heltid sen jag var 18år, hängde på Hultsfred o Roskilde som "vanliga" ungdomar, har bilat o åkt mc i europa, ryggsäcksluffat i Asien 4ggr och fotvandrat o hoppat fallskärm på NyaZeeland så jag anser väl att sjukdomen inte hindrat mig i det avseendet. Sen har jag tillbringat en del tid av mitt liv på sjukhus o i väntrum och tagit mig igenom ett gäng coloskopier, tarmröntgen, kortisonkurer mm och legat hemma med kramp o ont i magen också, men det har inte fått "ta över" mitt
liv.Tvärtom har jag väl problem med att jag inte riktigt accepterat att jag är sjuk och tillåtit mig att ta det lugnt.itmorsan, ja humöret är ju inte att leka med Hoppas du mår bättre i magen nu
jo, som jag skrev, så inser jag att det går att leva ett normalt liv, trots att det stundtals känns hopplöst.
ni har bevisat det.
för läser man enbart "läkartrådar" och letar i fass, kan man lätt få för sig att man är fånge i sin egen kropp. men att läsa här inger hopp.
jag tror att mitt skov börjar ge med sig, men jag räds sommaren, därför att jag påverkas starkt av solen.. och jag som älskar solen.
någon annan som sett några samband? med att utsätta sig för solen och drabbas av tarmbesvär och hudproblem?