Hej alla mina vänner gamla som nya!!!!
Ja det var ett tag sedan jag var inne och ni har ju inte legat på lat sidan det ser jag ju..
Jag har försökt att läsa igenom allt ni har skrivit och det var mycket.
Lukas mår efter omständigheterna bra, han är blod och slem fri men klagar mycket av ont i magen och så klöks han mycket när han ska äta.
Vi har bytt ut hans välling (nutramigen) till neocate advance, och satt honom på helt mjölkfri kost vi har även sänkt hans kortison från 20mg till 12,5 mg per dag och så tog vi bort järn tabletterna.
Nu bär det snart i väg till göteborg och tankar och frågor är många men det kommer att gå bra.
MOLLE: lukas ska troligtviss sättas på remicad, vad vet du och vilka råd kan du ge mej.
Dalkulla: krya på dej och hoppas att du får vara frisk och bara kunna njuta av det lilla mirakel, tänker på dej.
Marsipanen: Lukas har inte haft riktigt dom symtomen som din lilla dotter har, han började med diareer med blod och slem som inte ville sluta och efter 12 veckor fick han sin diagnos UC, han har haft samma skov hela tiden (nu ca 1,5 år).
Han äter i dag kortison 12,5 mg , imurel 37,5 mg , salazopyrin 750 mg och så får han ett entocortklyx varannan dag.
Han är ett MYCKET aktivt barn som blir väldigt arg och har svårt att vara i grupp, det positiva är att han inte har något att jämnföra med och att han inte lider av det, detta är hans vardag.
Jag lider mer än lukas för jag känner efter.
Hoppas att det blir bättre för din dotter.
Nu vaknar mina barn så jag hinner inte mer, kramar till er alla jag tänker på er och ska tända ett ljus för er . kram