• Kahlua

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Hej!

Har inte varit här inne på ett tag och har ju hur mycket som helst att läsa i kapp *ögonen går i kors*.

Själv har jag haft lågt blodvärde (pga Imurel) ett bra tag nu och lever i total förnekelse. VILL inte ta bort medicinen då den ju faktiskt funkat mot inflammationen. Måste gå och ta blodprov en gång i veckan (bara det gör mig galen!) och väntar på att min läkare ska ringa närsomhelst och säga att "Nej, hörrudu. Så här kan vi inte ha det. Bort med medicinen." Självömkan är som ni kanske märker total.

Tänkte i alla fall önska en riktigt skön påskhelg till er allihop. Vi håller väl tummarna för att magarna ska hålla med tanke på all mat och allt godis (yeah, right.. )?

• Kahlua

Mallansprallan-

Jag får finnar ibland, men det är lagom till mensveckan- på exakt samma ställe varje gång. *morr*

Så nej, jag tycker mig inte se någon skillnad sen jag började med Imurel. Men fasiken... Med tanke på alla biverkningar jag fick så kan jag mycket väl tänka mig att finnar skulle kunna vara en! .

• Kahlua

Hallå hallå!

Här har man minsann inte varit på ett tag (mycket beroende på att jag vill "glömma bort" att jag är sjuk). Så hej hej alla som inte träffat på mig tidigare.

Tyvärr har jag blivit risigare igen (STOR suck) och ska in på Ersta på torsdag och göra någon form av "halv-koloskopi"- det hette naturligtvis något tjusigt på riktigt också men det lade jag inte på minnet.

Är det någon som gjort en sådan? Undersökningen är alltså oförberedd, dvs jag behöver inte laxera innan. Men alltså.... hur trevligt är det? Tydligen för man inte upp slangen så långt heller? Usch, ryser bara vid tanken. Har ni några erfarenheter, tarmisar?

Krya på er ni som mår dåligt!

• Kahlua

Lällas- Blåser luft?? Isch, vad obehagligt. Har tillräckligt med luft därinne som det är.

Nåja... Det måste ju hursomhelst vara bättre än den "vanliga" koloskopin. Brr. Vad trött man blir på allt.

Bokstavligen också. Går omkring i ett zombieliknande tillstånd som jag inte ver hur jag ska ta mig ur. Vad gör ni för att piggna till? Förutom att gå och lägga sig i tid- vilket jag ska göra på momangen.

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7