V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Nummer tre då
Nummer tre då
Tänkte bara fråga lite snabbt. Är det någon som har fått finnar av imurel?
Jag har haft problem med att jag har fått finnar i ansiktet sen något år tillbaka. Pratade med en kompis som också tar imurel som har fått samma besvär. Kan tillägga att varken han eller jag hade problem med det i tonåren.
Hej
Har varit väldigt oaktiv här. Läser dock med jämna mellanrum. Har varit mycket med jobbet nu med utvecklingssamtal och så men jag hoppas det lättar snart. Med mig är allt bra, som vanligt. Förutom i helgen när jag tryckte i mig libanesiskt mat... supergott men det tyckte tydligen inte min mage. Idag ska jag och sambon iväg och köpa kostym till honom. Vi ska på bröllop i sommar, ska bli så kul! Måste hitta nåt snyggt till mig sen bara. Vågar inte köpa något än, jag hinner ändra mig många gånger på två månader
Krya på er ni som inte mår bra!
Kram
Hej allihopa!
Skrev för en vecka sen om min mage som inte gillade libanesisk mat. Det var antagligen inte maten utan jag var var dålig av nåt annat. I söndags bar det i väg till till akuten när jag skitit vatten i en vecka och inte kunde äta (plus magsmärtor ons-lör). Dum som jag var så jobbade jag hela veckan plus extra i den ica-butik jag jobbar. Jag fick dropp och fasta tills igår då jag fick göra en skopi av reservoaren och gastroskopi. Jag sövdes så det var inga problem. Det finns nåt som kallas blockering typ som jag får här i Jönköping. Man vaknar direkt när de är klara och är lika pigg som innan. Väldigt skönt. Reservoaren var i alla fall jättefin så jag har antagligen en infektion i kroppen men de odlingar de har gjort har inte visat nåt än. Är hemma på permission idag eftersom jag har fått börja äta och inte behöver dropp. Längtade hem efter att ha delat sal med tre galna tanter. Snacka om att man sover dåligt. Så nu ska jag gosa med sambon och hunden!
Kram Malin
Jag har fobi för att ta på mina egna handleder efter att en ssk satte en kanyl där när jag var liten. Klarar inte av att andra tar på dem heller. Det går bra att hålla om handleden men inte att jag vänder handleden uppåt och någon tar med fingrarna på dem. Blir lite lätt illamående nu bara jag tänker på det. Snacka om att man är skadad
68an: Vad hemskt att de lämnar ut provsvaren utan att ge någon förklaring. Så borde de inte få göra tycker jag. Självklart blir man jätteorolig. Hoppas på det bästa för din skull!
Angående imurel och graviditet som någon skrev om så har vi diskuterat här innan om det. Tror inte någon har fått höra att det skulle vara farligt i de mängder vi äter dem. Medicinen var ju från början för människor som hade fått organ transplanterade och de äter troligen en mycket högre dos än vi gör.
Jag gjorde ju en skopi av reservoaren förra veckan och tarmen såg ut precis som den ska göra. Så jag är väldigt tacksam över imurelen. Har varit frisk nu i 4år tack vare den. Att jag var sjuk förra veckan var ju pga en infektion antagligen så det var ju inget skov som väl är.
Nu ska jag ut i solen en stund!
Kram
Ja Mats är jätteduktig. Jag hade honom de åren jag var i GBG. Det är han som har opererat mig två av de tre gångerna jag har opererats.