Oroar dig inte. Jag kan inte tänka mig att din sjukdom kommer att vara ett hinder för att få medgivande i Sverige. Det är bäst att vara ärlig. När du gör läkarundersökningen får du själv fylla i uppgifter om din hälsa, bland annat om du har lidit av "struma eller annan endoktirin sjukdom" Formuläret finns på www.mia.eu/blanketter/lakin/laksv.pdf
I utredningen kommer de att fråga om ditt hälsotillstånd och det vore bara dumt att ljuga, om det nu är så att du är frisk finns det ju ingen anledning. Kanske vill utredarna ha ett intyg från din behandlande läkare där h*n beskriver din prognos.
Sen när det kommer till att välja land så finns det vissa som inte accepterar kroniska sjukdomar oavsett vad det är, där ibland Korea och Indien. Men det finns massor med länder där friska föräldrar med kroniska sjukdomar inte är ett problem alls.
Min man har diabetes och tar sptutor 4 gånger om dagen. Vi har inte stött på några problem, adopterade från Polen
Jag kan naturligtvis inte lova att det blir problemfritt för er. Jag tycker bara att när sådana här frågor kommer upp har tråden en tendens att hamna i problemen och begränsningarna, och det är fel. Om man, trots sin sjukdom, lever ett normalt liv och mår bra så är det vanligen inga problem. Man får bara hoppa över Korea
Lycka till