Inlägg från: Anonym (tröttsamt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tröttsamt)

slappna av så blir du gravid

usch vad jag avskyr att höra detta...

nån som har någon sida att hänvisa till som visar att detta är fel? gärna där det finns lite forskning kring det som motbevisar att det hjälper att slappna av, för de som uppmanar till att slappna av har ju faktiskt inget konkret bevis....

någon?

• Svar på tråden slappna av så blir du gravid
  • Anonym (tröttsamt)

exakt!! å tänk på alla våldtäkter oxå!

tröttsamt som sagt

• Anonym (tröttsamt)

flindran jag håller med dig!
    vad skönt att det lyckades för dig!!!

men visst är det ett hån. sen tror jag ju inte att folk vill vara elaka, men det hade vart skönt att ha nåt konkret att visa för dem att det inte stämmer....

det är väl så att de inte vet bättre... å jag vet inte, men hade jag inte vart i verkstan själv så kanske jag hade sagt en så dum grej....

det är inte så självklart för alla....

• Anonym (tröttsamt)

hmmm det där låter mer som ett försök å vinna patienter.. eller vad man kallas för...

att inte tänka på det för mycket är givetvis bra för ens psyke, men knappast för sin fertilitet....

hur sjutton ska ägg å spermier veta att jag tänkt på det???

• Anonym (tröttsamt)
    Anonym (slappna av) skrev 2007-03-19 17:57:15 följande:
    Många säger nog så för att på sätt hitta en "förklaring" Sedan så är det ju inte helt ovanligt att folk blir gravida när de har fått ett adoptionsbesked... För att då slappnar de av och har sex för skojs skull... Bara säger vad jag tror...
    det där är så vanligt att man får just den jämförelsen... att folk som ska adoptera blir gravida... frågan är om de blir mer fertila för att man slappnar av....?
  • Anonym (tröttsamt)
    Anonym (Tips) skrev 2007-03-19 18:03:09 följande:
    att tänka på det förmycket kan ju hindra dej från att släppa ägg och så. är ju olika från person till person!
    det däremot tror jag inte på... som vi skrivit tidigare i tråden, hur kommer det sig att folk blir gravida under krig våldtäkter etc i så fall...
    sen vet jag oxå att kroppen kan sluta släppa ägg, men ärligt talat krävs det inte lite mer än en tanke för det?
  • Anonym (tröttsamt)

men stress och att tänka på det, är det samma sak menar ni?

• Anonym (tröttsamt)

men jag undrar ändå om det inte krävs mer än en tanke för att sluta lossa ägg..... Fundersam

visst är alla olika. men varför säga att man ska slappna av?!

det känns ju som ett hån...

det måste ju finnas forskning som stödjer mina teorier
    alltså att det inte spelar nån roll hur hjärnan tänker...

• Anonym (tröttsamt)
    Anonym (Tips) skrev 2007-03-19 18:25:18 följande:
    Det handlar inte om EN tanke utan flera vid många tillfällen!Gillar inte heller när folk säger till mej att slappna av och spec. INTE när det kommer från folk som själva sparkat bakut om någon sagt det till dem!Men tyvärr så tror jag att det spelar in hur man mår under tiden man försöker!Ts: som du kanske förstod så försöker jag själv bli gravid, fick höra detta med att slappna av av min nygravida syster som försökt att få barn i 5 år!!!
    hmm jag är med dig i allt du säger... men det där med tankeverksamheten kring det måste det finnas nån mer påtaglig forskning kring....

hur gick det för syrran din? räckte det att sluta tänka på det för henne?
  • Anonym (tröttsamt)
    Flindran skrev 2007-03-19 18:26:57 följande:
    Angående att vissa blir gravida när dom precis adopterat, även det togs upp i den lilla Infertilitetsfoldern, ca 2% av alla par som adopterar blir gravida senare, inte så mycket alltså....
    2% nä det va inte mycket....

men det verkar som om alla de här 2% bekanta sitter här å hänger
  • Anonym (tröttsamt)
    Jenny S skrev 2007-03-19 18:31:28 följande:
    Självklart kan enorm stress påverka fertiliteten, men då snackar vi ju knappast att man oroar sig för att inte bli gravid. Nä, betydligt mer än så krävs.Men att säga till någon att slappna av är som att slå en dö torsk i skallen på dem. Precis lika (o)trevligt.Dessutom j*vligt pinsamt när man inte vet vad felet beror på. Att slappna av hjälper ju knappast en tilltäppt äggleddare att öppna sig, eller en endometrios att sluta existera, eller varför inte defekta spermier att helt plötsligt bli perfekta."De som adopterar slappnar av..."Mmm...men hur många som adopterar och slappnar av blir inte gravida då?Den delen talas det inte om. Personbligen så känner jag via FL, familj och bekanta 8 st som har adopterat som INTE har blivit naturligt gravida efter adoption och inte en endaste som har blivit gravida naturligt efter.Så det kan vara!Nä, kommentaren om slppna av är mest pinsam och klantig.
    Klockrent inlägg Jenny S
  • Anonym (tröttsamt)

hmm jaa de där med å slappna av är nog mer för ens egna psykes skull som sagt... intressant att läsa era inlägg!!

håller med Jenny S!

• Anonym (tröttsamt)
    Anonym (stressis) skrev 2007-03-19 18:53:19 följande:
    Jag kan bara säga att jag INTE slappnade av när jag blev gravid sist. Äl test varje dag i 2 veckor. Jobbar 5 skift och hade jobbat 14 dagar i rad med 3 skift där man går av kl 7 och på kl 15 samma dag...phu...jag blev gravid. Va dessutom hysterisk över att bli gravid. Det va det enda jag tänkte på...och det blev jag. Slutade iof i ma v 18 men det är en annan historia...Så nu är jag tillbaka på ruta ett. Hysteriskt vill bli gravid, vi får väll se hur lång tid det tar?
    se där ja!

trist med din MA, men där ser man att det inte har samband!
  • Anonym (tröttsamt)

exakt!

slappna av för välbefinnandet,  men för en graviditet lär det inte hjälpa!

• Anonym (tröttsamt)

men jenny, du som verkar vara en klok å påläst tjej

har du inga sidor här på nätet som styrker det du säger? hade vart så skönt å trycka upp dem under näsan på "kunniga" vänner...

• Anonym (tröttsamt)
    älv skrev 2007-03-19 19:42:25 följande:
    Väldigt många kloka ord redan. Vill bara tala om att jag blev gravid en månad då jag var som mest stressad och inte när jag slappnade av...
    mer sånt!

så skönt att höra!
  • Anonym (tröttsamt)
    Einstein skrev 2007-03-19 19:51:02 följande:
    Jag tror att det handlar om att folk inte vet vad de ska säga och då blir det ju lätt några konstiga standard kommentarer. Sedan kan man inte föreställa sig HUR jävla jobbigt det är att vara ofrivilligt barnlös och kanske som mig få några missfall också (med två år mellan), innan man har varit där själv! Det bästa man kan göra är att vara uppriktig mot sin omgivning och tala om för folk när deras kommentarer sårar! Det krävs ganskla mycket mod, men det lönar sig i längden! I alla fall om man gör det på ett icke irriterat och ärligt sätt! å i åa ä e ö - förstår du inte, kolla min press!
    ligger nog nåt i det. man kan ju inte förstå om man inte vart där själv.
Svar på tråden slappna av så blir du gravid