Inlägg från: Anonym (Tips) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tips)

slappna av så blir du gravid

Tro inte heller på det, däremot så tror jag på att man inte ska tänka på det så mycket!
    Fick ett tips en gång som jag själv tänkte prova när vi haft verkstaden öppen 1 år. och det är att gå till en HOMOPAT (blev det rättstavat?)
    var på en föreläsningen en gång, där föreläsraen var homopat och berättade att många som hade svårt att bli gravida gick till henne och blev gravida efter det!
    vet inte om det funkar, men värt ett försöka tycker jag!

• Anonym (Tips)

att tänka på det förmycket kan ju hindra dej från att släppa ägg och så. är ju olika från person till person!
    Jo det kan ju mycket väl vara ett sätt för att vinna pat., dock så är det ju värt att prova, men vet ju inte fören efteråt!

• Anonym (Tips)

tja det tror jag faktiskt! går du och tänker på en sak dag och natt så är det inte så konstigt om kroppen börjar laborera med dej.
    Sen tror jag inte att det går lättare bara för att man slappnar av, utan att släppa tankarna lite!

• Anonym (Tips)

Om man tänker på en sak dag och natt hela tiden under en längre tid, så ja kroppen blir stressad!
    Du behöver inte alltid själv märka till en början att du är stressad!

• Anonym (Tips)

Det handlar inte om EN tanke utan flera vid många tillfällen!
    Gillar inte heller när folk säger till mej att slappna av och spec. INTE när det kommer från folk som själva sparkat bakut om någon sagt det till dem!
    Men tyvärr så tror jag att det spelar in hur man mår under tiden man försöker!

Ts: som du kanske förstod så försöker jag själv bli gravid, fick höra detta med att slappna av av min nygravida syster som försökt att få barn i 5 år!!!

• Anonym (Tips)

Lite forskning vet jag inte var man kan hitta, fast min bm sa faktiskt till mej att hjärnan kunde spärra om man tänkte för mycket! (jag har stora problem med min mens)

Min syster blev gravid genom IVF, så nä det fungerade inte, men hon sa det till mej ändå!

• Anonym (Tips)

Bra sagt jenny S!
    Dock tror jag ÄNDÅ lite på det där med att hjärnan kan spärra om man tänker på det för mycket. Det gäller ju naturligtvis inte de som har några "sjukdomar" och har det gått långt tid så är det ju faktiskt inte så konstigt att man börjar undra och tänka!
    Sen ska man ju inte tänka på det för mycket heller för sitt eget måendes skull!

Men jenny S: du som själv har haft svårt kan ju förklara varför en som försökt i många många år själv kläcker ur sig en sån kommentar??

• Anonym (Tips)

Jenny S: Det jag skrev var int pga något du sagt, men ville höra vad du tycker om en som själv kämpat i flera år, som själv blivit jättearg när någon säger "slappna av", själv säger detta när det själv har "gått" för henne!

försöker själv att bli gravid och pratade med min syster om detta (som kämpat i 5 år) då min kropp inte vill fungera mensen blir senare och senare och mindre och mindre, när jag berättade detta så sa hon : slappna av så blir det nog bra!
    Var av den orsaken jag pratade med en BM!

• Anonym (Tips)

JennyS: tack för ditt svar!

• Anonym (Tips)

Tänkte att jag skulle utveckla mej lite, för jag sa i början att man skulle slappna av!
    Givetvis tycker jag inte att det är något som man säger till någon som kämpar/kämpat med att bli gravid.
    Däremot jag själv som försökt i 4 månader, kanske skulle kunna ta och lugna ner mej själv lite och SLAPPNA AV! Jag har ju massor med försök kvar innan jag ens skulle få försöka att få hjälp!

• Anonym (Tips)

fast jag känner några stycken som INTE blivit gravida när har stressat utan när de senare har slappnat av

Svar på tråden slappna av så blir du gravid