• Anonym

Hur mycket ska man behöva tåla på jobbet??

Jag hade gått till en läkare o bett om att bli sjukskriven, man ska inte behöva ha det så på sitt jobb.
    Visst jag jobbar med psykiskt handikappade o blivit utsatt för både det ena och det andra men man ska inte behöva riskera sitt ofödda barns liv

• Anonym

Jag tror faktiskt ni kan vägra att hjälpa honom, det går ju faktiskt inte att ha det så. Eller låt chefen hjälpa honom en dag....

• Anonym

Skriv en kommunikation på det här! Vägra hjälpa honom, alla i personalen. Ni ska inte behöva utsätta er för våld och hot i arbetet. Då får de skicka honom till psykakuten istället.

Vi har haft en del agressiva vårdtagare också och de har blivit insatta på mediciner som håller dem lugna. Tråkigt att det ska behövas, men för allas säkerhet...

• Anonym

Dessutom måste det vara skitjobbigt för honom också. Något är ju väldigt galet, och han kan inte må bra. Ta tag i ssk så fort som möjligt, så att ni får iväg honom.

• Anonym

Nej, absolut inga kameror. Det är brottsligt.

Hos oss brukar det fungera att skicka dem akut till psykiatrin. Fungerar det inte första gången så skickar vi dem igen vid nästa tillfälle.

Minns att vi hade en man som sparkades och skrek otrevliga saker åt personalen. Första gången vi skickade honom till psykteamet hamnade han på akuten och det konstaterades inget fel, för där var han lugn.
    Ett par nätter senare var det samma visa igen. Han sparkades. Vi ringde ambulans (mannen måste ju må fruktansvärt dåligt). När ambulansen kom sparkade han en av killarna där och då ringdes polisen. Sedan fick polisen hjälpa till att få in honom i ambulansen. Efter det hamnade han rätt i psykiatrin.

• Anonym

Det var jag som skrev det där om chefen. Jag tycker att om man är en bra chef i äldreomsorgen ska man också kunna gå in och jobba, prova på iaf. Om hon/han tycker ni ska jobba där ska denna också ha prövat på det själv tycker jag. Så kolla om det går absolut!!!! Sen kanske chefen får lite bättre förståelse...

• Anonym

Tycker du gjorde rätt. Någonstans går gränsen, knuffen var iofs onödig, men man ska ALDRIG behöva tåla en sådan behandling på sitt jobb. Om de anhöriga inte fattar så får de ta hand om honom då eller sätt in en kamera i rummet föra tt visa dem! Men ni måste ha tillstånd då.
    Personligen skulle jag VÄGRA ta hand om en som beteede sig så.
    Där jag jobbade förut så skulle inte min chef acceptera ett sådant beteende heller.
    Vi fick en som blivit utkastad pga av sitt beteende och där var det raka puckar på en gång, antingen skötte han sig eller så fick han ingen hjälp. Han begriper ju vad han gör så varför ska man acceptera det? Han får söka hjälp för sitt beteende eller så får han klara sig själv!

• Anonym

jag jobbar också med vårdtagare som är utåtagerande och slåss och kallar en både det ena och det andra. självklart tycker jag att man skall tala om för vt att man inte uppskattar att bli behandlad på ett visst sätt men vi är där för att ta hand om dom, oavsätt hur vi blir behandlade. märkligt av dina arbetskamrater att du behöver gå in till honom då han slåss. du får gå till din chef och be om en omplacering så länge du är gravid. så gjorde jag när jag var gravid.

jag har svårt att tro att en frisk vårdtagare håller på att slåss och bete sig så sjuk är han garanterat. jag vet att det kan vara svårt ibland att göra sitt bästa mot någon som behandlar en som skit men tänk på att dom är sjuka och rädda och behöver dig för att kunna leva. kram på dig

• Anonym

Polisen kom till min arbetsplats (äldreboende) när en man va väldigt våldsam, jag ahr för mig att dom skickade honom till psyket, sen vet jag inte mer. Men det e klart att du ska anmäla det! bara för att man är gammal har man inte fri gång till att bete sig hur som helst!

• Anonym

tryck i gubben en rejäl dos medicin innan ni ens tänker tanken att hjälpa honom!
    aldrig att ni ska behöva utsättas för det där. och du ts som är gravid.... sätt inte foten hos honom förrän du vet att han är lugn.

Svar på tråden Hur mycket ska man behöva tåla på jobbet??