Hur mycket ska man behöva tåla på jobbet??
Jag förstår dig verkligen, ja jobbade själv som personlig assistent förut och var hos en brukar som var på ett liknande sätt, han var inte aggresiv, men däremot så sextrakaserade han alla oss tjejer som jobbade hos honom, och de var bara tjejer mellan 18-30år som fick komma in hos honom.. han var med andra ord gubb sjuk, i början när ja började där så testa han mina gränser rejält å tafsade, båda på arslet å brösten, till en dag då ja fick nog, han satt i rullstolen, (är rullstolsbunden) och ja skulle knäppa hans jacka när vi skulle gå ut för en promenad, å han tar tag runt mitt bröst å säger att ja dom här skulle ja vilja slicka lika så din f***a.. då åkte han på en sån jävla smäll så ja trådde ja slagit av honom käken eller någe, de var liksom droppen på de hela..
Jag berättade för chefen vad som hänt, å hon var medveten om problemet innan också, eftersom man måste göra en så kallad anmälan till chefen om de förekommer våld eller sexuella trakasserier på ens arbetsplats, jag fick behålla jobbet, men alla pratade med honom om vad som gällde, skärpte han inte sig, så skulle hans handläggare ta bort alla unga tjejer från honom och sen så skulle de bara vara 50 taggare där istället.. sen dess rörde eller sa han inget till någon..
Tycker du ksa prata med din chef, eftersom du är gravid så ska du inte behöva utstå att han kanske en dag träffar magen och något blir fel med barnet, glöm inte att du har vissa rättigheter som gravid.. hoppas de löser sig.. kram