vackrastarflow - Vi tror på tre olika paradis som har olika nivåer av härligheter. alla ställen är fina och härliga på olika sätt.
Alla har vi möjlighet att komma till det högsta paradiset och bo tillsammans med Jesus kristus och vår Himmelse fader som är Gud. Den som tar emot vårt evangelium och lever ett rättfärdigt liv efter det har möjlighet att komma till det högsta riket. Alltså alla människor som bor har på jorden nu och alla som har någon gång bott här kommer att få möjlighet att ta emot evangeliet. Även du, när vet jag inte.
Andra som lever ett rättfärdigt och bra liv men inte hör till vår kyrka har möjlighet att komma till det mellersta graden av paradiset. Även medelmmar i vår kyrka som inte lever enligt vår kyrkas läror kan också komma till detta paradis.
Övriga som inte lever ett så där jätte rättfärdigt liv och medlemmar i vår kyrka som inte alls lever enligt vad kyrkan lär kan få möjlighet att komma till det lägsta paradiset.
Fråga mig inte hur allt kommer att ske. Men vi kommer alla att bli dömda efter våra gärningars skulle. Jorde livet är ett prövotillstånd för oss, ett prov som Gud gav oss för att testa om vi är villiga att följa hans lärdomar.
Vi har en plats som kallas Helvetet också, vet inte vad som kommer att ske där. OM jag har förstått det rätt så är det så här. För att hamna dit så måste den människan ha fått full kunskap om vårt evangelium. Alltså denna person har varit medlem i vår kyrka. För att hamna i helvetet måste denna person göra något hemskt tex mot arbeta kyrkan, döda en person. Om en person har fått full kunskap om kyrkan, en gång trott på allt och den andra gången förnekar allt så är det som att säga att det är mörkt fast man vet att solen skiner. Att förneka allt som man en gång trott på är ett synd som Gud inte försonar lätt.
Puh hoppas att du fick lite klarhet i din fråga. Alltså en rättfärdig medlem i vår kyrka som lever efter evangeliet har möjlighet att komma till det översta paradiset. De andra har möjlighet att komma till lite lägre paradis. För att hamna i helvetet så måste du i princip ha varit medelm i vår kyrka och sedan gjort något hemskt som du inte ångrar utan bara fortsätter att göra det.
Alltås vi tror inte att någon männsika kan hamna i helvetet utan att ha haft full kunskap om vår kyrkas evangelie.
Andra människor och