Camba,
"På internet finns det en hel massa skräp om kyrkan, man får vara lite försiktig med allt man hittar. Det finns ju inget man itne kan hitta på internet. jag tror inte det finnsn någon anna kyrka som det är skrivet så mycekt skräp om som vår kyrka. Det är bara en intygelse för mig om att "den onde" försöker göra sitt jobb med att skräpa ner vår kyrka."
"Roisin Dubh - intressanta sidor
Två av sidorna skulle jag dock inte ha använt mig av om jag skrivit ett arbete om mormonerna. Om man skriver om någon religoin är det viktigt att använda officiella hemsidor för att få den rätta informationen"
Jag tycker inte man kan avfärda kritiken mot mormons bok med att "det finns så mycket skräp på internet". Kritiker fanns även innan internet. All den kritik som de framför bygger på information som kommer direkt från källan, dvs boken ifråga.
Om man verkligen ska studera en religion och dess skrifter bör man även vara kritisk. Bibeln har kritiserats och granskats i århundraden och det är inget konstigt med att samma sak görs med mormons bok.
Jag har inget emot att man är religiös men jag tycker det är naivt om man tar till sig en tro utan minsta tvekan eller försök till att granska de fel och brister grunden för religionen har. I fallet mormons bok finns det väldigt mycket material som tydligt visar på felaktigheter. Det är inte bara kritikers tyckande utan baseras på historiska samt biologiska fakta.
Så "den rätta informationen" kan man endast få om man läser ALL form av material i ämnet.