Inlägg från: vackrastarflow |Visa alla inlägg
  • vackrastarflow

*Hej alla! Vad trevligt att ni kunde titta in på inlägget.

hej, jag är inte själv mormon, men träffade på några när jag bodde i USA.
    vad jag undrar är hur mormoner ser på oss som inte är det, enligt bibeln dvs. för om man kollar på de som är ordentligt inne i den kristna tron så kommer alla som inte tror på Gud till helvetet.
    Detta är absolut inget illa menat alls med denna frågan, utan den ställs av ren nyfikenhet (kan sägas att den blivit ställd till judar etc också).

• vackrastarflow

de mormoner jag träffade i USA var helt normala ungdomar. de klädde sig som alla andra och fick göra och uppförde sig som alla andra. märkte absolut inget konstigt med dem...

min fråga kvarstår dock:
    hur ser mormoner på de som inte är medlemmar? kommer de till Helvetet (som de gör enligt kristendomen)? eller det kanske inte står något sådant i er bibel?

• vackrastarflow

camba! tack för dina svar... såklart får jag direkt följdfrågor
    igen med det angående icke-medlemmar. är det inte så att man måste vara mormon för att komma till paradiset? och om det är så, vart kommer då de som inte är mormoner?
    för enligt de hårt kristna jag pratade med så var det så att de kom till himmelen eftersom de var så trogna sin religion, och alla andra kom till helvetet.

• vackrastarflow

Camba, tack för ditt jättebraiga svar!! fick reda på precis det jag ville, jätteintressant verkligen

Svar på tråden *Hej alla! Vad trevligt att ni kunde titta in på inlägget.