Inlägg från: Jindra |Visa alla inlägg
  • Jindra

*Hej alla! Vad trevligt att ni kunde titta in på inlägget.

Camba, vad skiljer egentligen Mormonerna (om vi nu ska säga det) och "vanliga" kristna....

• Jindra

Tin o Trolls mamma, så säger mamma att jämt min mormor sa, var och en blir salig i sin tro. Det tycker jag är ett fint talesätt som jag själv försöker leva efter.

Jag tycker också att det är trevligt att vi kan ha en lugn diskussion om detta utan massa påhopp, jag tycker det är intressant att veta om andras religioner - utan massa säljknep eller hot...

Camba, Hur ser din kyrka (lättare att skriva så) på hur man väljer partner och liknande? Måste man tillhöra samma församling?

Jag gick tillsammans med plymontare i skolan, några som vi aldrig kommer se härinne eftersom de inte får använda vare sig dator eller tv. Inte klippa håret som tjej, bara har klänning, bara gifta sig med andra inom samma religion, man kan inte gå med i den kyrkan, de får inte äta i samma rum som människor som är med i den kyrken mm. Ingen religion eller sexualundervisning i skolan. Jättetrevliga människor var de dock, bra på alla sätt.

Har mormonerna några såna regler? Måse man betala kyrkan för något?

Svar på tråden *Hej alla! Vad trevligt att ni kunde titta in på inlägget.