• Bliglin

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Jahapp, man ska akta sig för att "önska" sig... nu är kärringen här

Därmed har jag slagit mitt gamla rekord om 23 dagars menscykel som den kortaste, denna cykel blev bara 22 dagar. Vet inte om jag bör oroa mig!?
    Men eftersom jag tog pregnylen dag 9 och inseminationen dag 11 och nu fick mens dag 23 så borde väl det finnas gott om tid för ett ägg att fästa sig, tänker jag, inför nästa cykel alltså.
    Antar att det helt enkelt inte blev ngn befruktning alls... Buhu!

Snart dags att hoppa på clomiden igen.
    Kram tjejer!

• Bliglin

Godmorgon!
    Tack, det känns rätt så ok ändå. Jag orkar liksom inte deppa mera... Så nu är det bara att ta nya tag! Men jag oroar mig lite för att cykeln blev rekordkort (ska försöka prata om det när jag ringer kliniken idag för att meddela att jag fått mens så vi kan planera in nästa behandling).

Och så funderar jag på om jag borde ta halv clomiddos bara?
    Eftersom jag fick 4 ägg av enkelkur. Och eftersom jag läst att man på svenska kliniker ofta ger samlagsförbud och ställer in inseminationen om kvinnan har 3 ägg eller fler... så, även fast det nu inte blev något pluss, så borde jag kanske inte ta samma dos igen? Tänker på risken för cystbildning och annat... Med halv dos borde jag rimligtvis få två äggblåsor!? Och det var ju det som var tanken från början, antar jag.

Vad tycker ni?

Hoppas du blir av med huvudvärken och tröttheten Fiji! Är det sista tabletten idag nu?

Håller tummarna för dig Jenny!
    Kram B

• Bliglin

Ho ho!
    Sitter med dagens andra kaffelatte och en bit magisk choklad... (en sak som de iaf är fantastiskt bra på i Belgien

Vad jobbigt med dina svettningar Fiji Jag hoppas verkligen också att det tar sig denna gång så att du slipper så många fler svett-nätter.

Jag har iaf bestämt mig nu för att köra på halv clomiddos denna gång, på eget initiativ, har inte fått tag på min gyn... då jag tror att effekten dessutom hänger kvar lite från förra vändan. Men, men, kanske blir det bara ett ägg denna gång... vi får se. Siktar på att köra heldos nästnästa gång istället... (om det nu blir en tredje gång )

Om jag insemineras på samma dag denna cykel som den förra så blir det på fredag i nästa vecka.
    kanske har vi synkat oss nu Fiji så vi kan följas åt? Alltid nåt att glädjas åt

• Bliglin

Just det! Man måste trösta sig menar jag... i vår "familj" är det faktiskt (också?) sambon som är det stora chokladmonstret . Och tack vare honom så har jag fått smak på chokladen av märket "Galler". De är alldeles fööör goda för att man ska kunna låta bli, särskilt när mensmonstret har hoppat på en.

Jag har väntat på en störtflod, dels eftersom du fick det, dels eftersom gyn sa att jag hade så "tjock och fin" slemhinna. Men än så länge så blöder jag helt normalt. Kanske kommer floden ikväll, vi får se.

He he, det skulle väl vara kul om vi får göra det "ihop". Jag menar, men har ju ändå på ett sätt som en "trekant" med gyn närvarande... så en till mer eller mindre spelar nog ingen roll

Känns som att jag har tusen frågor nu att ställa till min gyn... dels vg tablettdos, men där har jag ju nu bestämt mig själv, men också vg kortare cykel och om 12 dagars lutealfas (i mitt fall denna gång) är lite för kort... kanske behöver jag ngt "lutealfas-stöd"?
    Jag kollar ju ingen stegring utan tar ju pregnylspruta, men nu grubblar jag också på om jag kanske lossar äggen snabbare än beräknade 36-40 timmar... kanske redan efter 24?
    iaf upplever jag att jag äl:ar snabbt efter stegring på äl-sticka de ggr som jag testat med sådana (fast mina "upplevelser" behöver ju inte alls överensstämma med verkligheten).

Slutsats: jag kanske inte ska grubbla så mycket

Men jag beundrar dig som verkar ha en mer pragmatisk inställning till medicinering och behandling! Ska försöka ta efter dig nu!

• Bliglin
    JennyHI! Jag vågar inte säga grattis... men nästan... kanske.. (*hoppas*)
    Jag har ALDRIG fått två streck om jag så sparat stickan en vecka ... så jag tycker absolut du ska kolla igen imorgonbitti... det låter sannerliget lite lurt, positivt-lurt!

Jag har en gång fått ett "magert" plus på clearblue som framträdde sedan testet torkat, men det såg inte ut som en vanligt pluss (som jag ju vet hur det ser ut eftersom jag ju sett dem på bild ) utan det lodräta strecket var smalt som en sytråd. Och det visade sig sedan att det, mycket riktigt, inte var ett pluss heller. Men i ditt fall låter det sannerligen lurt!

Hu, tycker det låter jättejobbigt för dig Fiji. Jag blev ju också trött av clomiden, och lite nattsvettig... men inte så att det besvärade mig riktigt. Dvs inte ens varenda natt, bara ibland. Hoppas verkligen att det ska fungera den här gången!

Jag har just svalt min första tabletthalva idag. Jag kör halv-kur på eget bevåg...
    Känns som att det vore dumt att öka dosen på eget initiativ, men att minska den kan ju knappast skada, bara medföra mindre effekt, liksom. Jag blir verkligen yr nästan direkt efter att jag svalt tabletten, känner ni det också?

Skickar många kramar!
  • Bliglin

Fascinerande tanke att det är kväll för dig nu JennyHI Ska du strax krypa isäng?
    Jag ska gör mig en förmiddags-kaffelatte. Jag håller tummarna för dig. Men förstår verkligen att du försöker tänka negativt, så gör jag med. Finns inget värre än när man helt "släppt loss" förhoppningarna och vältrat sig i sina egna drömmar och fantasier -åsså blir det platt fall

Men tumma liiite kan man ju göra

Skönt att du tagit sista tabletten Fiji, huvva vilka jobbiga dagar du haft *ryser*. Jag mådde ju egentligen helt OK sist också, och nu med bara halv dos så vore det ju KONSTIGT om jag skulle få biverkningar. Har sovit som en stock inatt . Dock tyckte jag det var "jobbigt" att se på film igår kväll, kändes som jag har fått "synrubbningar"... men det kanske bara var inbillning (eller trötthet).

Ha ha, nä inte så kul att servera dem som sett ens eget "allra heligaste" Tänk, det finns kanske inte så mycket "hemligheter" mellan personalen på sjukhus...

Skönt att det är fredag. Jag har varit gräsänka i tre dagar när älsklingen varit på jobbresa, men han kommer hem ikväll. Tjohoo!
    Kram på er tjejer!

• Bliglin

Fiji: Näe, men gud vad jobbigt om maken måste åka bort mitt under äl-veckan
    Du gör rätt i om du följer med, tycker jag. Det är ju en sak att tvingas skjuta på en planerad ostimulerad insemination... men nu har du ju varit så tapper med clomiden.
    Kan han inte tacka nej/avböja/skjuta på det? *muttrar för mig själv... alltid ska det j-klas*

Härligt i vilket fall med lördagmorgon Solen skiner här i Bryssel och verkar inte ge sig... minns inte sist det regnade, och annars regnar här JÄMT. Älsklingen sover ännu och jag vill inte väcka honom... myser med frukost och FL i stället.

Hoppas ni med får en skön helg Fiji och Jenny (hur känns det?)! Och du med krost om du fortfarande kikar in
    Kram B

• Bliglin

Hallojsan :)

Jahapp, då har jag svalt fjärde dagens clomid, så bara imorgon kvar då innan man kan börja se fram emot (?) inseminationen. Jag både längtar efter att få det gjort OCH gruvar för den jobbiga tiden efteråt innan BiM. Känns som jag skulle vilja falla i Törnrosasömn och slippa genomlida förhoppningar och påföljande besvikelser helt och hållet i fortsättningen. (Usch vad pessimistisk jag låter )

Har haft en jättskön helg med kompismiddag i fredags och grillkväll med goda vänner igår... och solen skiner. Men idag har jag hunnit grina en stund också innan jag pallrade mig ut och joggade en vända. Humöret pendlar värre än en bergochdalbana... men jag får väl trösta mig med att efter dalarna så kommer "peak:arna" också.

Vad skönt att det löser sig Fiji, med makens resa, menar jag. Men trist att ni har pissig vår, konstigt, Här är som sagt sol varenda dag, men det är iof också konstigt...
    Mår du bättre nu några dagar efter kuren?

Hur går det för dig JennyHI? *nyfiken*

• Bliglin

Sista pillret idag... känns skönt. Usch, natten var jättejobbig inatt, vaknade flera ggr i "svettbad" i sängen och fick gå upp och ställa mig på balkongen för att svalka av mig. Inte kul alls.
    Men då tänkte jag på dig Fiji... och att det är så här du hade det hela förra veckan, din stackare. Och jag har ju ändå klarat mig ganska bra hittills... fast jag antar att eftersom jag har sista idag så blir kommande natt likadan. Men det kan jag stå ut med

Positivt dock är att jag INTE ökat mer i vikt . (ännu) Dvs, står kvar på 1-1,5 kilo plus sedan förra vändan, men har inte ökat något mer. Alltid ngt att glädjas åt.

Härligt med lite romatik i relationen, det är viktigt. (Men svårt ibland).
    Och för vår del har detta med inseminationer verkligen varit BRA för sexlivet... För även om det inte varit dåligt innan, så måste jag erkänna att "spontansex" för skojs skull har varit ganska sällsynt på sistone. Men nu, då vi (till skillnad från er t ex) INTE rekommenderas ha sex själva i anslutning till inseminationen, utan tvärtom, fått "utlösningsförbud" 3-5 dagar innan inseminationen... så blir sexet desto intresantare
    (Både lördag och söndag denna helg, (fastän det inte finns minsta chans till befruktning så tidigt i cykeln) tjohoo )

Ursäkta om jag är en fåntratt... men efter snart 4 år i verkstan så gläds man sannerligen åt småsaker .

Hur går det med dina äl-tester Fiji? Eller har du inte börjat ännu... kanske.
    Ho Ho JennyHI! Hur är läget?

Kram B

• Bliglin

Halloj tjejer! Vart har ni tagit vägen? (eller har ni kanske ett liv utanför FL, va, va?)

Saknar er lite och är nyfiken på hur det går för er båda med äl-tester Fiji och andra eventuella tester JennyHI... ?

Jag mår bra och ser fram emot vul imorgon fm. Hoppas hoppas jag nu åtminstone har någon äggblåsa trots att jag halverat dosen... (ständigt denna oro för att ngt ska gå fel).

Tänker på er! Kram B

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?