• Bliglin

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

God förmiddag! (för mig alltså ) Antar det är natt eller kväll för er...

Trist att du med ökar i vikt av clomiden Jenny. Förhoppningsvis stannar det vid ett par kilo för oss båda

Bröstkänningarna du har är säkert "efter-äl-känningar"... men det intressanta blir ju att se om det försvinner eller bara blir "värre". Hoppas på det sistnämnda!

Jag har aldrig ont i brösten efter äl, dock sväller de upp! (gillar dem bäst då ). Så jag hoppas, i mitt fall, att om jag någonsin får ont i dem så är det ett gott tecken. (!?)

Har BiM på tors eller fredag... så jag känner mig himla spänd på att se om PMS:en är i antågande snart eller om bröstsvullnaden ska hålla i sig *hoppas*. Har haft lite värk i livmodertrakten, av och till, i några dagar. Vet inte om det är "inbillning" eller positivt eller ett tecken på att mensen kommer (ännu) tidigare än vanligt... vi får se.

Gott mod med clomiden Fiji! Lessen att du fick mens men jag tycker du är tapper som håller ångan oppe.

Hur går det för dig krost? Eller har du en jobbig väntan på kontraströntgen?

Kramar till er alla!

• Bliglin

Hej vice99!

Jag vet att pregnylsprutor ibland ges för att slemhinnan ska bli tjockare och lättare för ämbryot att fästa i. Vanligtvis tas pregnyl som "ägglossningsspruta", t ex efter en pergokur då man konstaterat att äggblåsorna är mogna. Då ges en pregnylinjektion som får äggblåsan/orna att spricka och släppa ägget inom ca 36 timmar. (Ofta en dos på 5000 IE)

I vissa fall kan också mindre doser pregnyl ges (ofta doser på 1500 IE) 1-3 ggr efter ägglossning för att förlänga lutealfasen, dvs om man har problem med för kort lutealfas.

(Jag har själv just gjort insemination efter pergo dag 3-7 och sedan pregnylinjektion dag 9 efter VUL och sedan insemination dag 11. Allt känns bra och jag vet ej ännu om jag plussar... men jag har surfat runt här inne nu och läst om pergo och pregnyl och fått rena skrämselhickan för risken med flerbörd...)

Trist att du inte får råd av din klinik . Be dem skriva ut pregnyl eller iaf förklara för dig varför det isf inte skulle vara lämpligt i ditt fall.
    Lycka till!

• Bliglin

Ho ho där jennyHI!

Blev helt förvirrad när jag läste ditt inlägg... tills jag insåg att du blandat om mitt och Fijis nickname

Jag väntar på BiM, Fiji börjar om med clomid (idag tror jag?). Snurrigt, jag vet!

Jag fick värsta paniken igår kväll och började grina av rädsla för trillingar och att isf tvpngas göra abort (tramsigt, jag vet) och sambon försökte trösta. Dessutom vet jag ju inte ens om jag är gravid. Och knäppt nog så tror jag INTE att jag är gravid, samtidigt som jag är skitskraj för flerbörd. (Måtte ha blivit skvatt galen )

Nåja, i vilket fall testade jag med ett gravtest inatt (BiM -4 el -5) och det var negativt. Dumma mig!
    Nu är jag ju både lätt deppig över att det var neg samtidigt som jag hoppas att det var för tidigt...

Intressant med din ljumsksmärta Jenny. Kanske är det ngt positivt? *hoppas*

Jag har känningar, som stramningar, i livmodern då och då, både på höger och vänster sida. Lite som pytte-mensvärk... och det kanske är det det är också, mensvärk alltså

Nåja, måste vässa tålamodet nu.
    Kram B

• Bliglin

Hej tjejer!

Lägesrapport: Ja här slängs man mellan hopp och förtvivlan... Jag hoppas fortfarande på pluss, även om jag testade minus natten mot söndag. BiM närmar sig med stormsteg och nu upplever jag tyvärr att jag har min gamla vanliga PMS...

Positivt dock, är att brösten fortfarande är mer svullna än vanligt (kanske pga clomiden?) men de kan ju pysa ur snabbt... och BiM är ju först på torsdag, tror jag, så lite bröstsvullnad är väl inget att hoppas så mycket på, antar jag.

Har en slags "brännande" molverk i livmodertrakten, då och då, men jag har nog haft det ibland innan mensen också, så det är inte heller något odelat positivt tecken...

Hur går det/känns det för dig jennyHI?

Hur mår du så här mitt i clomiden Fiji?

Kram/B

• Bliglin

Men, hoppsan JennyHI *kliar mig i huvvet*
    Kanske dina äggstockar inte fick iväg äggblåsan förra veckan och gör ett nytt försök nu!?
    Hoppas du har ägglossning nu i stället. (Kanske inte så konstigt då att din tempökning varit så "diffus".)

Funderar vidare... kanske borde du ta kontakt med din läkare och be att få komma in och få en pregnylspruta? Dvs om äggstocken inte vill släppa ägget (mosträvig rackare kanske ) så fixar ju pregnylsprutan det... Bara en tanke.

Hoppas det löser sig på ngt sätt!
    Kram B

• Bliglin

Japp, brunaktig flytning låter ju äl-blödnings-positivt

• Bliglin

Tror jag har BiM på torsdag... så tre dagar kvar att plågas av denna väntan

Och vanligtvis så brukar mina "efter-äl-symptom" försvinna tvär-snabbt dagen innan mensen kommer. Då pyser "luften" ur brösten och tempen dippar... så nu kladdar jag på mig själv som en besatt mest hela tiden och hoppas slippa märka att kuddarna blir mindre... Fastän jag vet att dagens storlek inte spelar ngn roll, det är hur de känns på onsdag som kommer att bli avgörande *spännande*

Jag har läst om äl-blödning, att det kan komma lite blodblandad flytning precis som du beskriver. Själv har jag bara varit med dom det en enda gång... och då blev jag skitskraj och trodde att det var ngt fel

Hoppas det biter nu då!

• Bliglin

Hu för huvudvärken Fiji
    Hoppas verkligen också att den inte ska sitta i hela månaden, och men vill ju kunna leva som normalt. Du är min clomid-hjälte ska du veta! Nästan lika mycket som jag "räds" mensen så räds jag att börja om med clomiden... å jag hade ju knappt några biverkningar så jag är verkligen en chicken av stora mått.

Håller mina tummar för att det ska bli andra gången gilt nu!

Antar att jag snart kommer att följa ditt exempel, jag har tappat lite förhoppningar tyvärr för nu känns min pms ännu mer påtaglig och jag hade hoppats att brösten skulle hålla "stinget"... men de känns mindre fluffiga idag . En kvalificerad gissning säger mig att tantskrället kliver in här på torsdagmorgon som planerat, eller kanske t o m redan imorrn. Blä för henne!

Lycka till med nuppandet JennyHI (och vem vet, kanske har Fiji en poäng där med att du kanske borde testa med ett annat test... *tummar*)

• Bliglin

Ja just det Jenny. Tänkte inte ens på chansen att det var en nidis *hoppas* Kanske värt att kolla igen om en 3-4 dagar... Man vet aldrig när turen hoppar på en

• Bliglin

Usch och fy, nu känner jag mig helsäker på att mensen är på ingång Så j-a trist!

Har exakt mina gamla vanliga pms-symptom nu. Inte tillstymmelse till ngt som kan tolkas som gravsymptom, alls. Det enda ovanliga är att jag har lite mensvärk, det brukar jag inte ha i förväg, det brukar komma pang bom när mensen sätter igång. Men jag antar att jag har mycket mer slemhinna som ska ut än vanligt, kanske därför det börjat värka lite i förväg...

Sorry, ville bara beklaga mig. Försöker ställa in mig på nya tag nu, och vill bara att eländet ska komma igång så att jag kan få satsa på insm. nr 2.

(Pms-symptom: slappare bröst, "vulkanfinne" på hakan, vätskesvullen och lättsvettad, tappen har hårdnat till "nästippskänsla", mörka ringar under ögonen... och humöret blir ju ännu sämre när man inser innebörden av symptomen... Morr!)

Nu får vi tumma för dig Jenny!
    Kram B

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?