• Grisen71

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Åh, så du har fått utslag nu, Sniik! Finally!

Kan nu informera om att jag varit på vul, och doktor Gösta sa att han var ganska övertygad om att jag haft äl med två av äggen. (Observera: ganska övertygad - kan man säga så?!?!) Och sen hade jag lyckats få en cysta, 39x39 mm. Kan också ha varit den som gjorde att jag hade så jäkla ont i fredags, att den växte fort då.

Ja, inte är jag klokare nu direkt. Ska köpa nya äl-stickor, imorrn ryker den sjunde och sista. Ger mig inte riktigt än.

Om jag ska gissa så gissar jag på att min BIM är typ den 1 juni. Alltså från den grymma smärtfredagen + fjorton dagar. Har egentligen ingen som helst aning. Men måste ju gå på nån slags teori.

Cystan måste ha försvunnit innan jag kan börja hormonera igen. Och det kommer inte bli Pergo då, utan Puregon.

Nu vet jag skillnaden dem emellan. Pergo går på hypofysen som i sin tur talar om för stockarna att producera. Puregon går direkt på stockarna och uppmanar till produktion.

• Grisen71

Nä, "ganska övertygad" är det samma som "lite/rätt osäkert" för mig. Ja, ja... antingen får jag svaret inom de närmsta stickedagarna eller så omkring den 1 juni. Det går inte att spekulera mer om det. Hur gärna man än vill veta. Cystan var ju inte så kul nä.

Ta Puregon istället, verkar smidigare! Säger jag, som inte har provat något alls i sprutform ännu... Vi har nog hittat samma tråd där, om skillnaden! Verkar mycket bättre att Puregonen pratar med dem som den verkligen ska prata med - direkt. Och inte tar omvägen via hjärnan.

Jag ska prova Puregon nästa gång. Har provat Pergon en gång nu och blev ju överstimulerad, så de vill att jag byter. Puregon kan man ju också mycket enklare justera dosen på under behandlingens gång.

Kan ju vara klokt att låta kroppen vila också. Gå på din egen känsla, tycker jag.

• Grisen71

Bliglin: Åhåå, nu har du också fått många blåsor! Vad hade du för östradiolvärde?

Tyvärr är jag inte kvalificerad för att lägga in mig på BIM-listan. Jag har fortfarande inte fått äl-utslag på stickan. Dag 20 idag. Gaaaaaanska förskjutet va', tio dagar nu. Litar ju inte riktigt på det vul-doktorn sa i måndags om att han var "ganska övertygad" om att två ägg lossat. Jag tror snarare att smärtan några dagar innan jag gjorde vulet berodde på jättecystan Arne som jag fått.

Blir förhoppningsvis något klokare efter måndag, då jag ska ta progesteronprov.

Kram till er alla!

• Grisen71

Bliglin: Du verkar ha en rejäl kvarliggande effekt från tidigare kur.

• Grisen71

Fiji: Åhååå, nåt är på gång! Härligt! Hoppas det är bra tajm i helgen för dig!

Jag har bara ätit den här enkelkuren av Pergon, så jag vet inte hur det brukar vara. Men uppenbarligen har den förskjutit hela skiten å det grövsta. Ska inte äta pergo mer. Kommer att få Puregon om vi kör stimulerat längre fram. Cystan måste bort först.

• Grisen71

Fiji & Bliglin: Jaaa ni, detta är så skumt. Jag använder cb-testet, har använt det många gånger senaste året och det har alltid funkat klockrent. Jag har alltid testat direkt på morgonen, vilket de också rekommenderar i bipacksedeln. Men jag har också hört det där med att stegringen kan ske på eftermiddagen.

Jag har kollat varje dag nu från dag 12 denna vända. Givetvis kan ju äl varit redan på dag 11. Eller ännu tidigare?! Men det har inte alls känts så. Jag brukar ju få lite äl-känningar, inte jätteont men lite grann sådär. Men ingenting - förutom den där grymsmärtiga fredagen förra veckan. Jag får väl låtsas att det var äl då, så att det inte känns att vi slängde insempengarna i sjön helt...

Hjärnan spelar en spratt hela tiden - man är för tidigt ute, för sent ute, inte ute alls... brööööl!

Gud, vad skönt det lät med stranden, kubb och bada!

• Grisen71

Tråkigt, Hallonbrus! Ledsen Hur många gånger har du försökt nu?

• Grisen71

Bliglin: Det kanske är tvärtom - man kanske ägglossar lättare om man vilar...  Det som är normalt för person A är onormalt för person B. Ja, du vet resonemanget... Bidde det en eller två mogna blåsor nu? Usch, för flyttstädning! Jag har lovat mig själv att aldrig mer flyttstäda. Jag ska köpa den tjänsten nästa gång och därefter. Varje gång jag har flyttat och kommer till den nya lägenheten så inser jag hur jävla onödigt noggrant jag städat i min lägenhet som jag lämnade. Grrrrrrr! Det är ju verkligen tungt att flyttstäda.

Sniik: Äl-testade du på kvällen och fick positivt utslag då, alltså? Vad använder du för märke? Jag är fortfarande utan äl vad jag vet. Dag 21 idag, jag kan nog sluta sticktesta nu...

Fiji: På vilket sätt har du ont? Jag hade så ont förra fredagen att det gjorde ont att känna vibrationerna från gångstegen liksom. Hörde chefen av sig och ni kan komma in? Jag tror nog att alla människor som går igenom det vi gör känner orättvisa å allt vad det kan vara.

Hallonbrus: Bra att du ska gå till läkaren. Hoppas han/hon kan hjälpa dig på något sätt. Jag tuggar vidare på min medicin, finns inget annat val för mig. Grattis på födelsedagen imorrn!

• Grisen71

Bliglin: Glömde svara på din fråga. Enligt cykelräkningen har jag BIM 31 maj. Det är dag 27.

• Grisen71

Bliglin: Jopp, vi säger att det var klockers! Smärtanalysen verkar ju vara samma. Tack för dina tummar!

*Garv!*  Men... svinstior som kan vara så smakfulla?!?!

Sist jag flyttstädade kom jag på mig själv att pillerengöra på nåt svårt ställe i nån del av köksfläkten med hjälp av tandpetare... idiot.

Hoppas att båda släpptajmar! Vad kostar det för dig att insem?

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?