• jennyHI

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

hej tjejer!

vad spännande att du för börja med kuren nu bliglin. Skall bli spännande att se hur det går för er båda två denna månad. Rätt kul, för vi ligger rätt lika i cykeln ändå!

idag känns allting mycket bättre, lite svettningar fortfarande, och huvdvärk av och till, men inte alls som det var häromdagen som tur är!

fasar ju lite över hur äl kommer bli, eftersom jag inte haft det på länge. Jag vet ju att under månaderna jag väntat på äl eller mens, så har jag haft mycket kramper, men jag tror att när äl kommer så kommer jag veta det mycket väl pga clomiden denna gång! Men vi får se vad som händer. Idag är bara min första dag utan clomiden.

Och imorron är det spolning! spännande tycker jag, man får ju i alla fall reda på om man är normal, eller har ngt fel där. Bara lite orolig över om det gör ont

• jennyHI

åh vad spännande Fiji att ni skall in imorron!!!!! lycka till nu, håller tummarna jättehårt för er att allting går bra och att du får liten bebbe i magen denna månad!

Har precis kommit hem från sjukhuset efter min spolning... frågan är bara VAD dem spolade. hahhaha, dem kunde inte ens hitta min livmodertapp, så nu måste jag vänta tills nästa mens. Det var 3 stycken läkare där inne, plus 2 sjukskterskor, ingen kunde hitta den. Dem såg ngt som liknande den, stack in katetern och började spola, sedan är de tittade på skärmen så insåg de ju att det var ju inte alls livmodertappen!

Dem kallar mig officiellt - anatomically incorrect!
    så nu undrar jag om jag ens KAN bli med barn. usch, det kommer plåga mig hela månaden tills nästa cykel. det konstiga är ju att jag var inne på undersökning i oktober för cellprov, då var allt normalt, innan jul gjorde jag VUL, då var allt normalt. Vad är det som händer med min kropp!!!

Men i alla fall, har begärt att min gynekolog skall närvara vid nästa så att spolningen kan bli gjord...

• jennyHI

jadu, det var inte trevligt alls skall jag berätta. så nu kommer jag gå vara orolig tills jag får mens igen. Men jag skickade ett mail till min läkare och berättade vad som hände, vi får se hur hon reagerar:)
    hur känner du dig annars? du har bara yrseln nu`?

• jennyHI

hej tjejer!

har varit borta härfrån ett par dagar nu, har haft e himla massa att göra på jobbet och fått jobba en massa övertid.

Hur går det för er? och hur gick inseminationen Fiji?? Jag hoppas verkligen att det blir ett pluss på stickan snart! Hu många dagar efter äl är du på?

Bliglin, sverige ligger ungefär 12 framför oss här på hawaii. en rund och bra siffra:)

själv har jag som sagt var, varit mycket upptagen med jobbet. Men nu tror jag även jag börjar känna av äl lite. Lite ont på sidorna, men inte alltför mycket. inte som mensvrk i alla fall. Jag hade tänkte köpa äl stickor för att testa, men beslöt mig för att inte göra det trots allt. min plan är att dra mannen min till sänghalmen varje dag tills min temp går upp. OM jag nu får äl av clomiden...hoppas!!!! Jag är just nu på dag 13 cykeln.vet inte om jag mins helt fel, men brukar inte äl vara typ dag 14-16?

• jennyHI

Fiji, hur många dagar sedan var insemination nu då? Det som du beskriver, kan ju faktiskt vara symptom på ngt annat:) Hoppas det i alla fall, och att ni inte behöver göra detta igen!

• jennyHI

hej tjejer!

jag vet inte om äl har passerat, men tempen har varit som en jojo de sista dagarna. Jag tror det är fortfarande clomiden som spökar där. Annars har jag fått mer och mer ont på sidan vid äggstockarna. Mest på vänster sida, men emellanåt även på höger sida. även känt mig väldigt uppblåst och en del huvudvärk. Jag tror egentligen inte den har passerat pga att värken sitter kvar och tempen går upp och ner. den skall väl stabilisera sig lite i alla fall efter äl?

hur går det för er andra nu då? det börjar bli nervöst nu, Fiji, du har inte långt kvar till bim nu ju!!!

• jennyHI

åh hoppas det går jättebra nu och att ni båda plussar och får en julbebis:)

själv sitter jag här nu, sjuk som attan. Börjar fundera på om man får svagare immunförsvar när man har äl, de få ggr jag har haft äl så har jag alltid blivit sjuk. Men i alla fall, vet nu att äl inte passerat. tempen är fortfarande låg och har mer och mer äl sekret. vilket är bra! Skall vara hemma sjuk i morron, och mannen min är ledig, så då kommer han inte undan!

förresten, vet ni när man har som mest äggvite sekret? är det när ägget lossar, skall lossa eller redan har lossat?
    Fiji, du borde vara rätt nära implantations stadiet nu. Hoppas att du får några känningar snart! Jag vill så gärna att ni båda skall lyckas nu.

• jennyHI

åh vad bra att man kan få lite sådär förkyningskänsla nr man har äl! det förklarar ju varför jag ibland får lite på det sättet som sedan går över efter 1-2 dagar. Jag kan nog jobba imorron, men jag tror jag stannar hemma en dag och myser med min älskling istället för att öka på chanserna!

när har du tiden idag bliglin??

även fast jag tror att vi inte får pluss denna månad, så blir jag faktiskt glad av att bara få min mens. det betyder ju att clomiden funkade med att få tillbaka den utan att äta progesteron. Ett steg i rätt riktning! Men, jag hoppas ju i alla fall lite grann. Och visst vore det kul med en liten julklapp?

jag håller verkligen tummarna för er tjejer. ni har kämpat så länge och ni förtjänar verkligen att få ett pluss nu!

• jennyHI

åh vad spännande!!!!! hoppas du kommer in efteråt och berättar hur det gick

• jennyHI

hur går det för er tjejer? här går det inge vidare alls. De fertila flytningarna slutade igår, och fortfarande ingen temperatur höjning som visar att ägget släppte:( bara vänta och se nu hur det blir. om kroppen försöker igen, eller vad.

hoppas ni har en bra helg nu!

glad påsk!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?