• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Haha  B. Japp jag bildar också nya ord av clomiden- kastar gärna om bokstäver och är allmänt snurrig

Vi måste ha skrivit samtidigt så ditt inlägg kom in medan jag höll på och skrev mitt... Jag vet inte om det är herpes jag fått men blåsor är det i alla fall på ryggen. Det lustiga är att jag alltid får det av samma bh, misstänker den kanske har bakterier kvar eller något i haken eftersom det blossar upp med jämna mellanrum Jag ska kassera den och investera i en ny för att se om det försvinner. Det brukar dyka upp när jag reser långt men jag hoppas jag ska slippa det till sommaren. Jag är också en pillare och petar på allt som jag har på huden. Allt ifrån finnar till leverfläckar- allt som bara går. Nu har jag lärt mig känna igen tecknen på när blåsorna är på ingång så jag försöker att inte klia där, fast jag kommer på mig själv att göra det i sömnen eller omedvetet!

Jobbigt med svinkoppor! Hoppas du slipper få tillbaka dem i alla fall

Nu måste det vara vår tur...
  • Resande

Lustigt det blir med inläggen!

Förra månaden hade jag nog en del eftersom jag fick sån hemsk smärta kring äl att jag inte kunde sitta, stå eller ens ligga Har ju mega ont i normala fall men det där var på gränsen till outhärdligt. Var beredd på att behöva ta ambulans till akuten

Grisen jag hade världens värsta fall av vattenkoppor när jag var liten. Jag var så prickig och sjuk så mamma hade t.o.m folk (grannar) som fick komma och kolla på mig (snäll mamma!) eftersom jag inte hade ett ställe på hela kroppen där jag inte var prickig! Min tvillingbror fick en lindrig variant och led knappt av det alls. Jag har fortfarande ärr kvar på flera ställen!

Veligt det där med cykeln. Förra månaden blödde jag något kolosalt i flera dagar. Nu var det en dag med extremt mycket och sedan en dag med lite mindre. Jag har spottat pytte lite på en tredje dag. Normalt forsar det upp till tre dagar och sen är det lite lugnare 2-3 dagar till! Det ska bli intressant att se hur nästa gång blir (om 9 mån då... )

• Resande

hihi jätte kul ordning på inläggen!

Jag blödde också extrema mängder efter första kuren och gick runt med supersize ob och binda och fick ändå byta typ varje timma Riktigt äckligt!! Jobbigt när man måste vara ute bland folk och är orolig hela tiden, fast jag brukar klä mig i mörka kläder och gärna sätta en låååång tröja runt midjan

• Resande

Oj det låter nästan som svinkoppor! Jag googlade det men hittade ingen bild. Ska se om jag gör det för det kanske inte är herpes utan svinkoppor jag fått. I morse var det nämligen en gulaktig skorpa som jag var tvungen att pilla bort med lite tops eftersom det kliade och var så utstående! Nu ska jag gå och tvätta det hela! Usch, låter äckligt!

• Resande

Hon visade bara för kvinnorna men ändå De var riktigt fascinerade för det var så fruktansvärt prickigt. Jag kan inte ha varit gammal men minns klådan och hur de kom för att titta på mig

• Resande

Vi får se om det blir gult igen eller om det bara fortsätter vara kliande blåsor. Jag ska försöka tvätta det och se till att byta kläder ofta. Sover med t-shirt just för att inte riskera få det överallt. Finns inte en chans att vi kan tvätta sängkläderna varje dag, vi är beroende av regn för vårt vatten till hushållet så vi måste snåla med vattnet!

• Resande

Det var verkligen livat idag, kul. Själv har jag en ledig dag vilket jag behövde

Blääää jag sökte bilder på svinkoppor Urk säger jag bara!! Det ser inte roligt ut! Mina ser verkligen inte så hemska ut men jag antar det kan variera i grad. Börjar misstänka mitt är herpes ändå. Det är inte så vanligt att herpes sprider sig till resten av huden men om man haft blåsor runt munnen, pillat utan att tvätta händerna och sedan kanske rivit på ryggen så kan det nog sprida sig tror jag Bläää för båda!!

• Resande

Nä gud bevare mig för att bränna mig i solen! Min man fick malignt melanom i höstas så här skyddar vi oss med 30-50+ i SPF, jag har ytterst sällan bikini på mig (säsongen har inte börjat än) och vi har hållit oss i skuggan. Däremot har det varit grymt hög luftfuktighet och jag brukar få blåsor av det på sommaren

Sniik- får du minsta ont eller blir svullen så åk in och kräv undersökning (själv är jag ju så bra på det hrmmGenerad). Förhoppningsvis är det ingen fara!

• Resande

De lyckades få bort cancern innan det spred sig förra gången, så han är "frisk" så vitt vi vet för närvarande. Tyvärr så är han högriskfall med extremt många leverfläckar varav flera är dysplastic nevi (atypical mole). Han måste göra lungröntgen varje halvår, gå till hudläkaren var tredje månad (förutom om vi själva ser ngt oroväckande för då kan han gå snabbare) och sen skulle han nog göra andra undersökningar också. Han har bara haft det sen oktober förra året så vi har inte riktigt fått rutin på det hela än (förutom fota kroppen varje månad, samt ständigt skydda sig från solen).

Om du är orolig för din sambo så se till att ha en blyertspenna som du jämför prickarna med. Är det någon som är lika stor eller större än suddit på pennan så skulle jag nog ha extra koll på dem. Samma om de är väldigt ojämna, har olika färg, om de förändras snabbt, blöder eller kliar... Mycket att ha koll på. Jag har varit orolig i flera år och har bett maken kolla upp sig. Han har gått hos sin GB som hela tiden hävdat att allt är ok! Tillslut blev jag förbannad och bad maken kräva en remiss till dermatolog för även jag såg att han är extremt högrisk och att flera ändrat sig oroväckande. Veckan efter han plockat bort den första så fick han besked om cancer!! Tur att de hittade den innan det hann sprida sig- har ändå lust att stämma läkaren som varit så dj-a nonchalant

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?