Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
Skoj att ni är kvar
Jag har tagit en lång power-walk mellan två regnskurar. Så nu måste jag jobba lite innan jag kan ta helg med gott samvete... men så måste jag tydligen kika in en snabbis på FL också
Sniik: Min sambo har mycket få spermier med normalt utseende, sk Teratozoospermi. Dvs han har normalt totalantal, men bara 5 procent normala... vilket gör att det är få som simmar bra eftersom de som inte ser normala ut inte är några vidare bra simmare heller
Vi började försöka på allvar i aug 03. Fast i sanningens namn så skyddade vi oss inte särskilt väl det första halvåret 03 heller... så vi har snart kämpat i 4 år. Men snacka om att jag ångrar att vi stoppade huvudet i sanden så länge innan vi bokade tid för undersökning... fast jag ursäktar mig delvis med att jag haft så regelbunden cykel så jag hade svårt att inse att det skulle vara ngt fel, dessutom flyttade vi utomlands vilket väl är ännu en "ursäkt" till att vi sköt utreningen framför oss alldeles för länge...
Nåja, nu får vi ju hjälp!
Men visst är det jobbigt att alla runtomkring blir gravida. Fy så as-jobbigt det kan kännas. Samtidigt så har jag BESTÄMT mig för att inte "odla" bitterheten. Dvs ibland känner man ju att man bara vill vräka ur sig och släppa loss sin ilska över obetänksamma kommentarer . men jag försöker att tänka: "Näe Bliglin, gå inte den vägen... frossa inte i din självömkan... älta inte dina bittra tankar" även då bekräftelsebehovet är som störst (dvs när jag får mens). För då kan jag verkligen känna att "FATTAR INGEN HUR JOBBIGT DET ÄR???" så att jag nästan vill skrika ut det så att hela världen ska tycka synd om mig *genant att erkänna såhär*.
Men det senaste året har jag kommit fram till att jag mår bäst om jag faktiskt INTE tillåter mig att frossa i bitterhet och självömkan, för det blir bara en nedåtgående spiral... (för mig iaf).
Sorry, långt inlägg.
Jag tummar för oss alla, stenhårt