Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
Hej tjejer!
Här är ännu en utlandssvenska som börjat med Pergo/clomid trots egen ägglossning. Är rätt ny här pà FL, har ögnat igenom er tràd och kände att jag ville titta in och säga hej.
Jag är 35 àr och försöker sedan drygt 1,5 àr bli gravid med vàrt första barn. Utredningar har inte visat nàgot problem hos vare sig mig eller min man, varav min gynekolog föreslog Pergotime dubbeldos ett par cykler. Jag har nu tagit under tre cykler utan positivt resultat :(
Under tredje cykeln, nu i april, konstaterades via VUL att jag fàtt en follikulärcysta pà vä äggstock som skulle hämma min ägglossning (vilket den mkt riktigt gjorde utifràn ägglossningstesten som inte gav utslag i april). Fick progesteronbehandling resten av cykeln och var pà kontroll igàr för att se om cystan försvunnit.
Till min stora besvikelse var den kvar samt att jag hade fàtt tvà nya pà hö äggstock. Sà den här mànaden blir det progesteron i 20 dagar för att hämma ägglossning samt làta äggstockarna vila (i princip p-piller och hur kul känns det??). Det blir kontroll nästa mens för att se om cystorna försvunnit innan vi fortsätter med annan behandling. Känns enormt trist att tvingas göra en paus men, men... det är kroppen som bestämmer.
Har nàgon av er haft problem med cystor? Hur blev ni i sà fall behandlade och hur làng tid tog det innnan de försvann?? Jag är sà rädd att det ska ta en evighet nu innan de försvinner och jag kan fà tillbaka min ägglossning.
Hälsningar fràn södra Medelhavskusten