Inlägg från: Marie Curie |Visa alla inlägg
  • Marie Curie

Vilket namn använder du för killars könsorgan?

Jag röstade på penis, för det är det ordet jag använder i mer icke-familjära sammanhang.

Snopp använder jag dock när jag pratar med familjen och vänner.

• Marie Curie

pratglada tjejen:

"Varför, varför VARFÖR ska man krångla till allt? flickors könsorgan är slida och pojkars könsorgan är snopp! Så är det bara"

Nja, där kan jag inte hålla med dig riktigt. Om man ska kalla pojkars könsorgan för snopp tycker jag man ska kalla flickors könsorgan för snippa - det är två likartade ord.

Ska man kalla flickans kön för slida så blir den mer passande benämningen på pojkens kön penis.

MEN, om vi ska vara korrekta (och det ska vi väl?) så heter det inte slida, utan vulva. Slidan är nämligen bara den inre delen av könsorganet som förbinder vulvan med livmodern.

Så: penis-vulva eller snopp-snippa...SÅ är det bara!

• Marie Curie

BrideOf Rocky:

Jag skulle bli mer förvånad om läkaren INTE använde ordet penis till din sons snopp. Och än mer förvånad om han skulle använda ordet kuk...

Självklart finns det folk som använder penis - jag till exempel. Jag brukar använda de korrekta orden, framför allt när jag pratar med någon utanför den närmsta sfären av mitt sociala liv. Som livmoder istället för tjejmage till exempel

• Marie Curie

BrideOf Rocky:

"Marie, Skulle du? Allvarligt? Nä, fy vad gammeldagt och kinky, he he. Fast jag är ju typ allergist mot penis, vagina, snippa, slida... bläää."

Jag antar att du är allergisk mot snopp också? För mig känns inte penis särskilt gammaldags (möjligtvis gör vulva det). Bara neutralt, korrekt och vetenskapligt (lite kliniskt kanske). I så fall är kuk mer gammaldags faktiskt...

Svar på tråden Vilket namn använder du för killars könsorgan?