• Hannas

BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!

valkyrian -klart du ska va me o onsdagsplussa!

linjo82 -va tråkigt med tanten, det finns nog ingen mer enträgen och ovälkommen gäst än hon. men nu behöver du inte tänka på graviditet alls på en dryg vecka i varje fall - finns det nåt litet positivt i det kanske...? (försöka duger?)

Vi skall absolut inte pausa för decemberbarn-möjligheten. Tvärtom, tar vi i lite extra, förutsatt att jag inte plussar före det, förstås.
    Jag måste ju medge att jag kännt mig gravid på ett lite annat sätt än tidigare månader de senaste dagarna. Det är den där känslan i buken och nedre ryggen. Men jag har skenat så enormt tidigare att det lika bra kan vara bara allmän trötthet och för stora förhoppningar som spökar därnere.

• Hannas

Imorgonskall jag till gyn för att skaffa ny mensvärksmedicin.
    -Det ända sättet att försäkra sig om att det inte regnar är att ta med ett paraply, eller hur.

• Hannas

Gomorron, ett litet besök före jag kollar mailen...
    Sedan igår eftermiddag har jag haft noll symtom och känner mig inte det minsta gravid (hur jag nu skulle veta hur det ska kännas e en annan fråga).
    Mina förhoppningar har sjunkit rejält inför morgondagens kollektivtestning.
    Jag önskar er andra en svullen, trött, öm och smärtfull dag full av illamående.

• Hannas

Roligt valkyrian!
    Rapport väntas med spänning.

• Hannas

oj, jag har bara använt digitalt äl-test så jag vet tyvärr inte. menar du att du kanske har trott fel på tidpunkten för din ÄL helt och hållet?
    du får LOV att hinna till apoteket i dag min vän...

• Hannas

ingen dum idé det där med fylla. en evighet sen sist för mig.

Jag har varit hos min underbara gynekolog, Fredrika, idag. Hon hade stor förståelse för skengraviditet och mental ohälsa när man väntar på ett pluss.

Allt var "fint och normalt" som hon brukar säga. Men så frågade hon mig om jag precis hade haft eller precis skulle få mens. Inte förrän på fredag, sa jag. Hon hade nämligen upptäckt några droppar blod. ...suck... antagligen betyder det att det inte blev nåt.

Nu när jag kom hem satte jag mig med kalendern i handen och räknade noggrant. Min mens har de senaste månaderna kommit på dag 14 (december), dag 15 (januari) och dag 17 (februari) efter att äl-testet visat positivt på morgonen (dag 1). Nu när jag satte mig ner och räknade ordentligt, så är det faktiskt redan dag 14 imorgon, onsdag. Och jag brukar få lite "spottings" 1-2 dagar innan, så det ser verkligen inte bra ut, tyvärr.

Samtidigt har jag fått tillbaka känningarna i svanken och i buken. Och i en annan tråd här på fl, där man avhandlade just spottings, så skrev flera tjejer att de hade fått spottings även den gången de var gravida...

Men jag drar ner förhoppningarna nu inför morgondagen. Nu har jag i varje fall dödsstarka värktabletter att ta när tanten slår till. "Dom här skriver man inte ut för något långvarit bruk, men du ska ju ändå bli gravid snart så det går bra", sa världens gulligaste gyn!

• Hannas

Smülschen, med dom rattpattarna måste du ju bara vara gravid!

Jag fick Litalgin, det lär "förändra blodbilden" - låter ju som man kan ha kul med det me...

• Hannas

Jag tror på dig Smülschen!

Och Lilla Mjau, dig har jag inte heller gett upp hoppet på.
    Men ja, vi närmar oss de dagarna då några av oss fortsätter framåt i ett lyckorus mot något nytt och spännande, medan de andra bittert får fortsätta snurra runt i detta urkämpiga ekorrhjul.

Jag tror tyvärr jag anar till vilken grupp jag hör.
    Men inga handdukar före tanterna, som det gamla djungelordspråket lyder.

• Hannas

Gomorron!
    Jag är tidig här. Hunden hittade på att han ville gå ut redan klockan 6 (dvs 5 svensk tid). Och när jag väl var uppe så var jag ju tvungen att kissa... Ett kallt minus förstås. Men det var så pass väntat att jag inte ens känner mig speciellt besviken. Känner mig mensig.

Men väntar otåligt på er, störtis och valkyrian!

• Hannas

Hej störtis!
    Äsch vad tråkigt.

Du får ha en bra dag på jobbet i varje fall. Jag böjar redan mentalt förbereda mig på att försöka släppa det här lite nästa månad... (Hur bra har det gått tidigare..?) Kanske det är just ÄL man ska låta bli att testa, då vet man ju inte BIM heller och kan inte stressa för någon särskild dag. Men jag är ju relativt regelbunden ändå, så det blir nog svårt.

Valkyrian hur går det?

Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!