Inlägg från: norpan1 |Visa alla inlägg
  • norpan1

BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!

Hej

Får man vara med fast jag har BIM den 28:e?
    Har äl nu på onsdag först. Det jobbiga för min del är att efter min förra graviditet så har jag samma symptom innan mens som jag hade förra gången jag blev gravid så det blir svårtolkat för min del, bara att vänta tills man kan testa

• norpan1

En fråga...
    Jag ska ju enligt äl uträknaren ha äl imorgon. Men igår hade jag trådiga flytningar och idag är de borta. Tror jag rätt när jag tror att jag redan har haft äl? Min cykel har alltid varit 28dgr men kanske har jag inte äl exakt 14dgr innan mens?
    Vad tror ni? Känns som om denna månad är körd eftersom vi hade sex igår och har tänkt äl som imorgon....

• norpan1

Hannas,
    jag har använt äl uträknaren bla här på familjeliv för att se men den känns ganska generell... Har inte kommit så långt att jag börjat använda äl test men det kanske är en bra idé så slipper man fundera för mkt på det, finns så mkt annat att fundera på efter äl i alla fall

Och det är sant, vi har ju i alla fall hunnit ha haft sex en gång innan.

• norpan1

Hej

Var och träffade min svägerska igår och blev utfrågad och "förhörd" ingående för hon har vid flera tillfällen drömt att jag är gravid
    Får väl hoppas att det är sanndrömmar hon haft!

Jag är också tyvärr skengravid varje månad. Har nu idag och igår haft illamående på förmiddagarna och trött är jag ju för jämnan tack vare min lilla dotter som väcker mig 05.30 varje morgon så jag vet inte om jag är tröttare än vanligt direkt.
    Får väl se, nästa alla kommer ju testa före mig så det ska bli jättespännade att följa vilka som får plus denna månad!!!

• norpan1

Hej tjejer

Åker bort i fyra dagar och förhoppningsvis får jag annat och tänka på så att tiden går liiiite fortare!

Hoppas ni kommer må illa, ha ont i brösten och vara allmänt på dåilgt humör alla

Hej så länge

• norpan1

jaha ja...att man inte kan hålla sig härifrån
    Jag är som vanligt skengravid fast denna månad är "annorlunda" ändå. Illamående fortfarande(brukar vara det runt äl vilket jag var men det försvann för att idag ha kommit tillbaka). Fick sur uppstötning igår vilket jag väääldigt sällan får annars, mensvärk i magen, trött så in i baljan är jag också. Fast å andra sidan är jag ju ganska säker på att jag inte är gravid för den gång vi fick till det känns inte som ett säkert kort heller.

Får väl se vad som händer, inför nästa äl har jag i alla fall bestämt mig för att testa äl teststickor för att få ordentlig koll på när jag egentligen har äl.

är nästan lite avundsjuk på er också som har inte har så långt kvar till bim! Jag har ju 9 dgr kvar!!!

Lycka till alla ni som ska testa i veckan!!!
    kram

• norpan1

God morgon

Vad trist att ingen plussade imorse! Men men...vi får hoppas att det helt enkelt var för tidigt att testa!

Min lilla dotter är tokförkyld så som tur är har jag fullt upp och hinner inte sitta och känna efter för mkt

Ha det gott idag flickor!

kram

• norpan1

Jaha ja, kände mig lite smågravid igår kväll, illamående och sugen på att småäta hela tiden och så trött att jag la mig kl 21.
    Men inte vart det något plus imorse för det vilket var ganska vänta iofs
    Förra gången plussade jag -4, men nu har jag bara ett test kvar så jag ska vänta tills efter bim med att testa om nu inte mensen har kommit.

Grattis Piluttan! Njut!

• norpan1

Åh vad det är irriterande att pms och grav.symptom är så lika!!
    Mår så illa och det känns som om jag ska kräkas, precis samma illamående jag fick när jag var gravid. Fast jag har haft ganska stark pms efter jag fick min dotter så jag mår illa varje månad innan mens.

Har ngn av er koll på det här med temp höjning när man blivit gravid? Har en halv upp till en hel grads höjd temp nu sen äl men jag har aldrig kollat det förut så jag kanske alltid har haft så här....

• norpan1

Hej flickor

Vill bara kolla med er en sak. Har ju precis börjat det här med att ha koll på äl och bim osv.
    Räknar man sista mensens första dag som första dag i nästa cykel?
    Hoppas ni förstår hur jag menar....

Om det är så så har jag bim den 26 istället för den 28 vilket ju förkortar mitt "lidande" lite

• norpan1

Jag blev moster (ingift) nu kl 19.30 ikväll till en lite Nova!!
    Jättesöt är hon!
    Nu längtar man ju inte mindre direkt

• norpan1

Ändrar listan nu när jag troligtvis har bim den 26:e istället!!

BIM LISTAN (16 st minus ANONYM)
    CanelaCaliente - 20 mars
    Pearls - 21 mars
    Amanda 17 Småland - 23 mars
    Smülschen - 23 mars
    Störtis - 23 mars, ÄL 9/3, sex 5/3, 6/3, 7/3, 9/4 2 ggr, 10/3
    Hannas - 23 mars, ÄL 8-9/3, sex 5/3, 7/3, 8/3
    Linn83 - 23 mars, äl 7+8, sex: 4-5/3, 7/3, 9-11/3
    Valkyrian- 23 mars
    Mia Jennie - 24 mars
    Novaliss - 24 mars, ÄL 9/3, sex 5/4, 6/4, 8/4, 2 ggr 10/3
    JennyoPatrik - BIM 24 mars
    Jenny nkpg - 25 mars
    Piluttan - 25 mars
    hellenaK - 25 mars
    Norpan 1 - 26 mars
    Monni21 - 31mars

Borde bli gravida: 21 * 0,2= 4,2 st (!!!!) Wow! Det är ju många!

Plussat: (1)
    ANONYM

Tantbesök: (5)
    Linjo82
    Lilla Mjau
    Tessan79
    Önska
    Zagolik

• norpan1

Tog inte senaste listan men nu ska det vara rätt!!

BIM LISTAN

CanelaCaliente - 20 mars
    Amanda 17 Småland - 23 mars
    Smülschen - 23 mars
    Störtis - 23 mars, ÄL 9/3, sex 5/3, 6/3, 7/3, 9/4 2 ggr, 10/3
    Hannas - 23 mars, ÄL 8-9/3, sex 5/3, 7/3, 8/3
    Linn83 - 23 mars, äl 7+8, sex: 4-5/3, 7/3, 9-11/3
    Valkyrian- 23 mars
    Mia Jennie - 24 mars
    Novaliss - 24 mars, ÄL 9/3, sex 5/4, 6/4, 8/4, 2 ggr 10/3
    JennyoPatrik - BIM 24 mars
    Jenny nkpg - 25 mars
    hellenaK - 25 mars
    Norpan 1 - 26 mars
    Monni21 - 31mars

Borde bli gravida: 21 * 0,2= 4,2 st (!!!!) Wow! Det är ju många!

Plussat: (2)
    ANONYM
    Piluttan

Tantbesök: (6)
    Linjo82
    Lilla Mjau
    Tessan79
    Önska
    Zagolik
    Pearls
    Novaliss

• norpan1

Jennypatrick! Grattis så himla mycket!!
    Vad kul!
    Kram

• norpan1

Ska vi hoppas att statistiken har fel så att kanske fler än fyra plussar denna månad!!!!

• norpan1

God morgon tjejer!
    undrar om vi får några fler plus idag?
    Nyfiken som jag är så gjorde jag ett test imorse igen som naturligtvis var negativt.
    Från att förra veckan ha varit skengravid så känner jag inget alls i kroppen. Ingen mensvärk eller annat. Har iofs blivit förkyld så kanske är det därför? Är fortfarande trött och går och lägger mig runt kl 21 men det är troligen också pga förkylningen....
    Fast jag brukar ju ha mensvärk och ganska starka humörsvängningar innan mens...(fick ett utbrott på sambon igår kom jag just på så lite häxa är jag

Ja ja, det återstår att se vad som händer. Nu ska jag inte masa mig iväg till apoteket förräns efter bim om nu mensen inte kommit. Har man ett test så ligger det och väser åt en i skåpet!

• norpan1

Tack! Fast någonstans vet jag att jag inte är gravid fast man vill ju bli riktigt överbevisad innan man slutar hoppas!

• norpan1

nu kan man väl kanske kasta in handduken denna månaden..
    Fick just lite blod på papperet( låter inte så fräscht när man skriver det
    Fast jag ska ju ha mens på måndag? Är det detta som kallas för spottings?

• norpan1

Hej flickor!

Tar bort mig helt från listan eftersom min sambo (som tidigare varit velig) tycker vi ska vänta med att skaffa syskon....
    Försökt förklara att det kan ta tid osv men han vill inte riktigt lyssna.
    Så lycka till alla ni andra. Jag kommer smyga runt och ha koll på er och hoppas ni plussar snart!
    Kram

Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!