• Monem

bra barnfilm? (1-3 år)

Någon som har tips på bra barnfilm för små barn (1-3 år). Jag vet att många inte säger att dem inte ska se på tv så ni behöver inte svara.

• Svar på tråden bra barnfilm? (1-3 år)
  • Monem

Tack igen för alla svar. Jag har nu införskaffat Babar, Nalle Puh och Mora träsk. Bamse var slut i affären men den är beställd. Babar kändes som ett mindre bra val då jag köpte de första 3 filmerna (på en dvd-film). Jag älskade Babar som liten men hade glömt att hans mamma blev ihjälskjuten i början av filmen.

• MotherOfTwo

Såg inte någon som svarat Anki&Pytte. Det är en jätteskojig anka som är lite lätt hysterisk. Rolig för både barn och vuxna min dotter har älskat Anki sedan hon var riktigt liten.

• Cannery Row

Molly mus är den bästa filmen för små barn tycker jag (och mina barn då!)

• Papput

5myror är fler en 4 elefanter.

Lyckades få tag i de 3 dvd skivorna med alla episoder från CDON.
    www.cdon.com/product.phtml
    Fins säker på flera ställen.

Kan starkt rekomendera den serien.
    Rolig och otroligt lärorik.

• muulin

Lilla röda traktorn och Noddy tycker våran 2åring om!

• madericken

Jag har en 2 1/2 åring och en 1 1/2 åring och det enda minstingen gillar att se är Pippi-filmerna. Emil-filmerna tycker de är läskiga pga av Emils arga pappa Annars var Lotta på Bråkmakargatan populär ett tag och Nalle Puh-filmerna. Noddy, Nicke Nyfiken och Wilbur fungerade också. Jag har hört att man ska undvika tecknat åt de minsta barnen, för mycket intryck. Jag brukar inte låta dem se för "snabba" tecknade filmer. Noddy känns däremot inte så "snabb och explosiv".

• Signesli

Hej, gammal tråd men jag skulle vilja tipsa om en ny tjänst jag kört ett tag. SF Kids Play heter den. Har alla gamla klassiker jag kollade på när jag var liten (alltså alla Astrid Lindgren liksom, Alfons, Sune osv), sedan har dem även en massa bra nytt och mycket för dem minsta barnen. Första månaden är gratis också :) www.sfkids.se

Svar på tråden bra barnfilm? (1-3 år)