• zazla

Vad tycker du om namnet Melanie ?

Så förvånad jag blir att folk börjar tjata om WT igen Hälften av er som säger det vet ju inte ens vad WT är... WT är alltså INTE ett annat ord för "namn jag inte gillar"...

Jag tycker det är helt ok. Inget som står överst på min lista men ändå fint.

• zazla

anna68: Nä men om du inte är en av de 50% så behöver ju inte just du ta åt dig. Och vad är det du försöker säga?

-Ja min dotter kanske har ett WT namn, gör det mig till en sämre människa? Eller varför måste du annars påpeka det? Är du bättre än jag för att dina barn inte har WT namn?

• zazla

anna68: Men jag förstår fortfarande inte vad som ger dig rätten att döma andra människors namnval på det sättet, för det är ganska radikalt, för att inte tala om nedvärderande. Det är ju ungefär som att jag skulle säga att "alla som heter "Anna" måste ha fruktanvärt tråkiga föräldrar som inte har mer fantasi än så". Men skillnaden mellan dig och mig är att jag inte gör så (det var enbart ett exempel). Och då är jag ärligt talat hellre ödmjuk än högutbildad (även om jag har gått 2 år på högskola och har minst 1 år kvar innan jag är klar).

Sjukt trångsynt är det.

• zazla

Men Carl och Victoria sänder ju också ut signaler. Det låter ju som en dryga överklassbrats ju. Så varför ska man behöva gå omkring och tänka på vad andra ska tycka för det finns ju alltid ett gäng från en annan samhällsklass som kommer ha åsikter... Hör ni inte hur dumt det låter?

Deez: Men om du "tänker att Melanies mamma röker, är överviktig och låter Melanie dricka Coca Cola när hon är två" så är det ju pga av fördomsfulla och dömande människor som DU som detta är ett problem. Var lite öppensinnad istället så blir världen en trevligare plats...

Jo klart man får ha fördomar men det finns ju gränser. Alla namn som går att uttalas på engelska är inte WT

• zazla

Deez: "Hör ni inte hur dumt det låter?" Skrev jag ju...

• zazla

Va? Men ärligt talat. Jordan är väl inte WT? Visst hon är trashig, billig och en jäkla sellout men kollar ni upp vad WT är så stämmer det inte in på henne.

Det är det här jag menar... Bara för att det är fult och inte går att uttala på engelska så är det inte WT...

Svar på tråden Vad tycker du om namnet Melanie ?