• Truls06

Upprepade mf, hur lång tid för utredning i GBG?

Är det någon som vet hur lång tid tar det för att komma till Sahlgrenska för att göra utredning efter att man har fått 3 mf?

• Svar på tråden Upprepade mf, hur lång tid för utredning i GBG?
  • Kattis L

hmm hos sahlgrenska men jag gjorde min hos Göteborgs Kvinnoklink och det gick fort att få tid. Iofs har jag varit där efter varje missfall för att kolla att allt såg bra ut efter missfallen..

Men ring och kolla det kan ju aldrig skada.

Lycka till

Kattis

• Eva Lotta

hej..för mig tog det bara 2 månader innan jag fick börja min utredning...proffsiga, duktiga sjyssta läkare och barnmorskor som i alla fall har hjälpt mig otroligt mycket.

• Aaattans Marie

Har en följdfråga: stämmer det att alla MF måste vara dokumenterade?

Jag var på KK efter mitt första MF men vid andra MF (det var väldigt tidigt) så ringde jag bara min BM och eftersom allt kom av sig självt så gjorde jag inget då. Blir det ett 3:e mf (OM jag nu lyckas bli gravid igen) så försöker jag tänka att "då får man i alla fall en utredning"...

Ett hjärta utan tacksamhet är som ett ljus utan veke. Det brinner inte!
  • God Is A Girl

Aaattans Marie, Jag har haft tre mf själv och gjort MF utreding. Men bara ett av mina mf är dokumenterade. Inga problem här i gävleborg iaf!

• Aaattans Marie
    GIAG:
    Skönt att höra. Har fått för mig att de är "humana" i den här frågan. Det är ju knappast så att man ljuger om detta...
  • God Is A Girl

Nej dom är jättegulliga när det gälelr sånt här tycker jag iaf!
    Håller dock tummarna att du slipper gå igenom ännu ett MF!

• Aaattans Marie
    GIAG:
    Tack snälla. Ska bara se till att bli gravid först

Har just kommit in i en liten svacka och hade avsiktligt INTE sex igår (ÄL-dagen). Måste tagga ner lite. Tar en paus en månad. Sedan är man väl här igen.

Hur går det för dig? Känner igen dig från fertilityfriend-tråden ju.

Ska käka men läser ditt svar senare...
  • God Is A Girl

Marie, Skönt att kunna ta en paus. Tror inte jag skulle palla med en paus efter alla om och men :P

För oss går det väl inte så bra alls. Inne på 36e försöket nu *pustar*
    Väntar på ägglossning som ska komma runt den 20e.
    Men det känns ju rätt hopplöst nu när man måste gå ner massa i vikt innan vi får hjälp genom pergotime.

• Eva Lotta

jag har 2 missfall dokumenterade här på kk akuten(sahlgrenska) övriga 4 tog jag hand om själv...sista missfallet jag hade gick jag upp till akuten och bad dem kolla så att det inte fanns nåt kvar och frågade då om de kunde skicka remiss till repro vilket de gjorde...

• Truls06

Hejsan!

Tack för era svar.
    Vi ringde till Carlanderska och fick tid där om 1 månad.
    Hade dock en riktigt tuff helg där jag blödde ut mitt sista missfall (fick infektion, skrapning mm) så nu funderar vi på om vi ska vänta tills Sahlgrenska tiden i vilekt fall. Vi är inte redo attstarta bebis-verkstaden nu i vilket fall och då finns det roligare saker att göra för 5000kr (som det kostar på Carlanderska).

• Aaattans Marie
    Truls06:
    Din stackare! Men du resonerar nog helt riktigt - man måste vara mentalt OK även för en utredning tror jag. Det känns som att allt som har med kropp och fertilitet att göra är väldigt jobbigt efter ett MF.

Vet ni hur lång väntetid det är till Sahlgrenska då?
  • Kattis L

Men alltså har du ringt Göteborgs Kvinnoklik jag gjorde min missfallsutredning där och det kostar inte mer än om du hade gjort den på sahlgrenska.. Man kan ju alltid ringa och kolla..

• Eva X

Hej! Vad gör man på missfallsutredningen på Gbg:s kvinnoklinik? Jag är nyfiken, eftersom jag själv får en utredning på Sahlgrenska just nu. För oss satte det igång direkt efter vårt tredje missfall, de tog prover och allt med en gång på det återbesök jag gjorde för att kolla att det inte fanns rester kvar.

• Truls06

Eva X: När hade du ditt återbesök på Sahlgrenska? Jag fick inte ens någon återbesökstid (så jag har gått till min vanliga gyn som är väldigt gullig). Det var en vecka sedan vi var inne och jag sitter här och väntar på en tid åtminstone....
    Hur lång tid har dom sagt att det ska ta från det att du tar proverna tills ni får svaren?

• Eva X

Hej Truls 06: Vi fick en återbesökstid eftersom jag fick blödningar och ringde och bad om att få kolla upp det. Då såg man att det var lite rester och därför fick jag ytterligare en tid lite senare, för att kolla om jag blött ut resten eller inte. Så det var några veckor efter skrapningen. Jag tror inte jag hade fått den tiden om jag inte fått nya besvär. Dumt, tycker jag. Egentligen borde man väl få komma en gång och kolla att allt är okej för säkerhets skull.

Det tar mellan 6 och 8 veckor från provsvar till svaren. lite olika det där, eftersom man får göra en kameraröntgen av livmoderns insida och då måste man vara helt blödningsfri (alltås ingen mens) så den återbesökstiden måste pusslas ihop med menscykeln. Det gör att svaren kan dröja lite.

Hur går det för dig?

• Truls06

Det går inget vidare.....vi har inte ens fått någon tid än. Dom sa inte hur lång tid det skulle ta innan vi fick komma till Sahlgrenska.

• Kattis L

Hej

Eva X

Vi fick lämna kromsomtester och jag koagulations,thyroedea och T4 prover tror vi lämnade något mer men kommer inte i håg. Vi hade gjort en fertilitets utredning innan så många andra prover och tester var ju redan gjorda.

mvh

Katrin

• Truls06

Vi fick lapp från Sahlgrenska idag om att dom har en väntetid för den här typen av utredningar på 3 månader. Så om vi har tur får vi komma innan sommaren annars gissar jag att det kommer ta närmare 5 månader innan vi får komma till första undersökningen.

Svar på tråden Upprepade mf, hur lång tid för utredning i GBG?