Inlägg från: Bambi1 |Visa alla inlägg
  • Bambi1

Hjälp katten bajsar i sandlådan....

Först vill jag bara säga att jag inte vill ha någon hacktråd eller elaka kommentarer här utan ärliga råd.

Jag har en katt som är utekatt och jag vet att det stör många föräldrar eftersom det hamnar en och annan bajskorv i sandlådan. Vilket jag har full förståelse för....även om jag inga barn har ännu.
    Idag när jag kom hem satt det en anonym lapp i vår trapp som gick ut på att vår katt bajsar i sandlådan och de vill att vi ska städa upp eller hålla katten inne. Jag är mer än villig att städa eller bygga ett lock till sandlådan är ledsen att det var ett anonymt brev då vi annars kunnat fört en diskussion om hur vi på bästa sätt kan lösa detta.
    För även om vi städar upp så finns det ju fler katter i området som kommer på besök och deras skit kommer ju vår katt få för.

Hur skulle ni ha velat att detta löstes? Vill ha lite tips och gärna synpunkter från båda håll.

Men inga påhopp.

• Svar på tråden Hjälp katten bajsar i sandlådan....
  • Bambi1

Ja det stämmer att sandlådan ligger med mera sand runt och så har vi en rutchkana med sand runt.
    Men ett lock täcker ju i alla fall sandlådan där de sitter och leker, men det kanske inte räcker för föräldrarna.

Mera tips och ideer!!!!

• Bambi1

Tanken att hålla henne inne har slagit mig mer än en gång, men hos skulle bli galen...och vi också antar jag.

Men tror ni att man kan tänka sig att det räcker med ett lock för att föräldrarna ska bli nöjda? Eller kommer de bara spinna vidare på att hon skiter utanför sandlådan?

• Bambi1

Vill lösa detta på bästa sätt och se till att det inte blir något utdraget problem.
    Men känner samtidigt att jag ensam kan ju inte var ansvarig för detta eftersom det finns andra katter som kommer till vår gård.

• Bambi1

Tsunami: Du har på inget sätt gjort mig ledsen eller hoppat på mig. Är glad för din åsikt men ledsen för att katten avlivades.
    Sele/koppel har vi testat för länge sen och det var ingen hit om man säger så.

Det är ju lite svårt att visa för grannarna att man vill och verkligen försöker när de inte vill ge sig till känna vilka de är.
    Jag skulle så gärna vilja prata med dem så de förstår att jag försöker och så de kan inse att det inte bara är min katt som är problemet.

• Bambi1

Ingen mer med tips så vi kan hålla sams med grannarna?

• Bambi1

Vi har tänkt att ringa hyresvärden och höra hur de tycker att vi ska gå till väga och har även tänkt oss att sätta upp lappar om att vi gärna tar en diskussion om de vill ge sig till känna. Lite beroende på vad hyresvärden säger...säger han att han tycker att det räcker med ett lock så kanske vi nöjer oss med det.

• Bambi1

Pratade med hyresvärden idag och det var ingen som klagat till dem, så nu sätter vi upp lappar i trappuppgångarna på gården så får vi se om vi kan lösa detta med den som är missnöjd. Eftersom den inte ger sig till känna så är det svårt att kunna diskutera fram en lösning som passar oss båda.
    Under tiden så ska vi ha lite koll och plocka upp bajset, men vi tänker inte ha henne under uppsikt, utan kanske göra en koll av området någon gång i veckan.

Låter det rimligt?

• Bambi1

Mamma 38: Vår katt går hellre ute än på lådan inne så den ideen går nog bort, men tack för tipset.

Sommarkatten: Tror inte våra grannar skulle uppskatta om vi sa att vår katt är naturlig medan barnens lekar inte är det.
    Men jag kan tycka att vi kanske skulle kunna leva tillsammans på samma plats och få det att fungera.

Har idag i alla fall plockat upp några kattskitar, de jag såg för det var lite halvskumt.

• Bambi1

Lock på sandlådan löser ju bara problemet med sandlådan om nu föräldrarna vill ta ansvaret att ta av och lägga tillbaka det.
    Problemet runt sandlådan kvarstår ju eftersom det är sand där, runt rutchkanan och gungorna.

Eller tycker ni att det räcker med att se till att sandlådan är fri från kattskit?

• Bambi1

Det verkar som det får bli ett lock. Vi har satt upp lappar idag för att se om vi kan få till en diskussion i alla fall. Tvivlar på att de hör av sig.

• Bambi1

Satte upp lappar igår och idag så är en av dem nedplockad...i den porten vi trodde att grannen bor. Men ingen har ringt eller plingat på så vi får väl se.

Zupermia 78: Jag skulle gärna önska att hon var innekatt, men efetrsom hon är en hittekatt så är hon van med utelivet och hon är odräglig inne under vintern när hon inte vill gå ut för all snö och kyla. Lever i princip utomhus hela sommaren.

Svar på tråden Hjälp katten bajsar i sandlådan....