• sessanrosa

vi med konstiga fobier!!!!!!

Ja ,, det jag undrar över är om det är fler som har lite udda fobier,,,,

Mina är: Levande och döda fiskar ,,,,,*ryser* äckliga som faan
    Att använda en handuk mer en en gång efter man duchat *baselusk skräck* slänger i tvätten direkt efter duchen.
    att snyta mig .... *vill aldrig bli förkyld med snorighet* snorar heldre in...

nu vill jag höra om era fobier!! kramar ida

• Svar på tråden vi med konstiga fobier!!!!!!
  • Mrs Statham

Jag verkligen hatar ljudet som kommer när någon försöker få igen en överfull låda i en oavfrostad frys.
    Och känslan när man äter kakor, skorpor eller något annat hårt. Avskyr det!! måste suga på det hårda så det blir geggigt innan jag kan svälja..

Fast jag vet inte om jag skulle kalla det för fobi, det är mer riktigt äckligt obehag. Men min nålfobi, det är en riktig fobi det, men jag skulle inte kalla den konstig, det är ju ganska vanligt att ha fobi för...

• DenDärNordgren

Jag är hysteriskt rädd för vindkraftverk!

Slå den ni :)

Mellan Bubbel och Hästskit
  • Perly

Får panik av lösa hårstrån från tex. huvudet, inte så bra när man har tjockt hår kanske... Skrikandes

• ChaKaR

SNIGLAR... det är det absolut VÄRSTA jag vet.. huua fy o blä.. jag hoppas LÅNGT OCH HÖGT om det är en snigel på vägen.
    egentligen samma sak med maskar..  :S nää inte alls kul..
    dessa ting är de värsta jag vet...

sen så klart.. som många många andra, sprutor..
    svårt att bli stucken(nästan misshandlad varje gång, därav "fobin"),
    kan inte ens se andra bli stuckna, inte irl, inte på tv ingenting. funkar absolut INTE.

• Michiyo

jag har en massa fobier -.-

hysteriskt rädd för sprutor.. eller snarare nålar som ska in i huden på ett eller annat vis.

dödligt rädd för spindlar xD går på meters avstånd runt dom om möjligt. (här följer oxå små saker som myggor, skrank och andra långbenta smalbenta saker som möjligtvis kan bitas). tyvärr har jag hört jag e fjantig men jag kan seriöst inte ens ta i en sko om dom mosat en spindel med sulan.. det går bara inte.. om min sambo dödar en spindel så måste han tvätta stället och saken han mosat spindel med innan jat klarar att ens titta ditåt.. det nästan gör det omöjligt för mig att vara i en trädgård eller ställen med högt gräs..

sen har jag problem med naglar :S  har med att när jag va liten och lekte med en hund.. skulle öppna dörren varav min tå hamnade under dörren och jag rev av stortå nageln så den stod rakt upp.. senare i livet så har jag lyckats ramla och fått mina mjuka naglar att vika sig dubbla.. alltså bakåt så det blivit 2 lager.. gah vad jag HATAR naglar och synen eller ljudet av någon som rengjör eller klickar med naglarna.. får ju panik för mindre xD

• Tudor 05
    Jessica85 skrev 2010-05-27 21:49:14 följande:
    Daggmaskar och sniglar, helt sjukt..unviker att gå ut när det regnat och om jag ändå är tvungen så stirrar jag ner i marken och försöker gå förbi dem (vinglar runt där i regnet..:) )
    När jag var liten så var jag av någon okänd anledning rädd för maskar och sniglar och min kära lillasyster som jag inte alltid var snäll mot kom på ett sätt att hämnas, hon fyllde mina jackfickor med kräken..någonting hände då, äckliga sladdriga saker.

Vill ju inte att mina barn ska ta över mina fobier så jag låter dem hålla på om dem vill så länge de inte leker med maskar (och sniglar) i närheten av mig.

Var hos mina föräldrar för ett par veckor sen och bror min och min son på fyra gick ut i trädgården och letade mask..en stund senare går jag förbi i hallen och undrar vad det är för skit på mina ballerinaskor..Det var en daggmask..i mina skor och jag börjar vråla hysteriskt..men jag fick inte reda på vem som gjorde det..mycket elakt iallafall..dem sa att den krypit dit av sig själv..till just min sko.

Ska försöka ta tag i de..vill ju kunna vara ute med barnen även fast det nyss har regnat.
    nä men herregud, du skriver ju om mig! hahaha
    fast jag skulle inte vråla hysteriskt. jag skulle dött.

jag brukar säga att jag inte skulle hålla i en daggmask för en miljon. vad ska jag med en miljon till om jag är död? ;) haha
  • TjockKatt

Min största fobi är spindlar och fönster på natten. Spindlar kan jag inte se på bild eller ens läsa om, får kräkkänslor direkt. Fönster på natten beror på att jag är livrädd att det helt plötsligt ska stå någon där och stirra på mig. Det är jättejobbigt varje kväll då jag har ett jättestort fönster bakom mig när jag sitter vid datorn/tvn, det är en kamp varje dag att försöka låta bli att titta samtidigt som jag är jätterädd att det faktiskt just då när jag inte ska titta faktiskt står någon där. Till saken hör att vi bor på tredje våningen så jag är tveksam till att någon faktiskt skulle orka klättra upp på ballkongen för att kunna... stirra på mig när jag surfar på nätet? Obestämd
    Sen är jag jätterädd för att gå ut från badrummet när det är mörkt. Har alltid med mig mobilen in när jag duschar/går på toa, för att kunna slå in larmnumret och hålla fingret på knappen när jag ska gå ut, samt ducka ifall någon står på andra sidan och tänker hugga efter mig. Jag är även rädd för att inte sova med linser, för då ser jag inte ifall någon står och stirrar på mig bredvid sängen.
    Jag har sedan länge haft en fobi för hajar vilket är jättejobbigt då jag älskar att simma i sjöar. På senare tid har jag även utvecklat en valfobi som kom ganska hastigt och plötsligt. Nu har jag börjat drömma om äcklena också.
    Jag tycker även det är extremt äckligt när det duggregnar och jag får stänk i ansiktet. Tycker det är helläskigt och måste ha en mössa med skärm på mig som håller det borta någolunda.
    Är även rädd för vissa kroppsfunktioner, jag hatar när någon kollar blodtrycket tex för det är så vidrigt när man känner pulsen i kroppen. Likadant när jag idrottar/springer/whatever. Spyr nästan när jag känner hjärtat slå för hårt. Bara jag tänker på stora kroppspulsådern är det likadant. Skulle dö om något skulle gå fel med den och någon skulle prata med mig om den. Kan knappt ens tänka ordet.

Hmmm... nu när jag läser igenom vad jag skrivit så börjar jag undra vad som gick fel egentligen Spöke.

• Fidelis ad urnam

Jag har fobi mot att sätta mat i halsen och kan inte äta om jag inte är ordentligt påklädd, utifall jag sätter i halsen och måste springa till grannen för hjälp.

• FruStrömberg
    Fobier:
    Vinterkräk och magsjuka, kräks över huvud taget!!!!!!! Har ångest varje vinter :(

Äckligt:
    Nattfjärilar
    Harkrankar
    Skrapa med en sked i en gammal kastrull
    Glasspinnar, träslevar och smörknivar av trä
    Få ludd från en stickad tröjja i munnen
  • luckynumber

blöta fingervantar... och fleece och allra värst dom som biter i dom, får rysryck i hela kroppen och nästan ont i tänderna bara av att tänka på det!

morsan är livrädd för folk med korta armar kan ju tillägga att hon jobbat men olika typer av handikapp  hela sitt liv också

Svar på tråden vi med konstiga fobier!!!!!!