Jessica85 skrev 2010-05-27 21:49:14 följande:
Daggmaskar och sniglar, helt sjukt..unviker att gå ut när det regnat och om jag ändå är tvungen så stirrar jag ner i marken och försöker gå förbi dem (vinglar runt där i regnet..:) )
När jag var liten så var jag av någon okänd anledning rädd för maskar och sniglar och min kära lillasyster som jag inte alltid var snäll mot kom på ett sätt att hämnas, hon fyllde mina jackfickor med kräken..någonting hände då, äckliga sladdriga saker.
Vill ju inte att mina barn ska ta över mina fobier så jag låter dem hålla på om dem vill så länge de inte leker med maskar (och sniglar) i närheten av mig.
Var hos mina föräldrar för ett par veckor sen och bror min och min son på fyra gick ut i trädgården och letade mask..en stund senare går jag förbi i hallen och undrar vad det är för skit på mina ballerinaskor..Det var en daggmask..i mina skor och jag börjar vråla hysteriskt..men jag fick inte reda på vem som gjorde det..mycket elakt iallafall..dem sa att den krypit dit av sig själv..till just min sko.
Ska försöka ta tag i de..vill ju kunna vara ute med barnen även fast det nyss har regnat.
nä men herregud, du skriver ju om mig! hahaha
fast jag skulle inte vråla hysteriskt. jag skulle dött.
jag brukar säga att jag inte skulle hålla i en daggmask för en miljon. vad ska jag med en miljon till om jag är död? ;) haha