• Odella

Luktar "avlopp" i badrummet

Hej! För ett par dagar sedan började det lukta riktigt äckligt från vårt lilla badrum, och särskilt avloppet i duschen. Det luktar avlopp, jag vet inte hur man ska förklara riktigt. Men det luktar ganska surt. Jag försökte rensa avloppet igår och jag hittade en massa hår, men sedan kom jag inte åt mer. Försökte också spruta in vatten i "hålet" för att få ut nåt om det fastnat något. Och idag luktar det ännu värre!

Någon som har en idé vad man kan göra? Nåt man kan köpa på affären eller så?

Såhär ser avloppet ut förresten:

www.supload.us/free/avlopp.JPG/view/

Tackar för svar!

• Svar på tråden Luktar "avlopp" i badrummet
  • Venusmannen

Schweizernöt,
    Tätningar runt övriga avlopp? Vid toastolens anslutning sitter det en gummimuff. Denna blir med åren ofta spröd, och håller då inte riktigt tätt..

• Schweizernöt

hmmpf, ja, jag ska be sambon ta en titt sen.
    jag har influensan och orkar inte göra nånting :)

tack för hjälpen!

• Joonas

Spola med vatten under en hyfsat lång stund. Det ska ju finnas vatten i vattenlåset. Vi bor i villa och däruppe luktar det så om man inte använt badrummet på länge. Det blir torrt i vattenlåset. Kan ju hända alla vattenlås, toa, vask, dusch, badkar...

festlig, funktionell och fryntlig
  • Schweizernöt

Det konstiga är att hos oss luktar det inte den här riktiga avloppslukten ni pratar om utan det luktar verkligen som om någon precis har varit inne och bajsat :S

• Schweizernöt

hmmpf, ja, får som sagt be killen kolla upp det där!

• Odella

Nu har jag testat 1 gång, det kom ut små bananflugor (?) och lite brunt illaluktande skit... men lukten har inte försvunnit så vi testar en gång till. Vilket hål ska man hälla i egentligen? Det till den ljusblå "behållaren" eller i vattnet?

Hur kollar man vattenlåset om det kan vara problemet? Bor också i hyresrätt, och det byggdes för cirka 15 år sedan.

• 13 år emellan

Odella:

Tror absolut att det är ett vattenlåsproblem. Men sluta kolla själv! Du bor ju i hyresrätt!

• Odella

Haha jo, jag ska ringa vaktmästaren men det är sällan han har tid. Men jag får tvinga honom helt enkelt!

• OhBabylove

Det stinker på jobbet ibland, det kommer som "osynliga" moln och sveper över en, man får se frågande ut mot kunderna...
    Undra om det kan ha att göra med årstiden att det börjar bli varmare???? det har ju en tendens att stinka rätt bra ute pga det våta vädret...*vårångorna*
    Annars kanske det är rören om det var längesen det skedde ett stambyte????? jonglerar bara

• Odella

Det verkar som att propplösaren gjorde susen för idag så luktar det ingenting! Har t.o.m vart och sniffat nära

Svar på tråden Luktar "avlopp" i badrummet