Inlägg från: Kimona |Visa alla inlägg
  • Kimona

varför låter man underåriga dricka???

Ronja88 skrev 2007-02-28 15:12:53 följande:
    Första gången jag blev full var när jag var 13 eller 14. Då var jag RIKTIGT full drack ju förstås HB. Mådde så dåligt och spydde som en gris. Men hade ju tur så var med 3 kompisar, 1 tjej 2 killar och dom tog väl hand om mig.
    Några dagar senare var det min kompis tur, hon blev lika full som jag om inte mer. På HB denna gången med. Men nu var vi mycket mer folk och hon hamnade till slut i ett badkar eftersom hon bara spydde hela tiden och polis och ambulans kom. Hon fick åka til sjukhus men behövde inte magpumpas som tur var :)
    Har druckit HB många gånger både bra och dåligt.
    Men det värsta som hänt var nog en gång när jag drack cider 7.0 blev så full att jag inte ens kunde ligga ner rakt :O Mitt i denna fylla fick jag även i mig tändvätska (vi tältade och grillade) Var så sjuk, hade egentligen behövt att åka till sjukhus men det blev inte så.

Så hellre skulle jag köpa till mitt/mina barn än låta dom fixa själva. Har blivit väldigt mycket sexuelltutnyttjad när man var ute och söp med "kompiar" som bara söp ner oss för att få sig något själva, under mina år när jag var som värst och vill vekligen inte att det händer mitt/mina barn, eftersom jag vet hur det känns nu när man tänker tillbaka..
    Fast det finns inget som garanterar att ditt barn inte dricker annat också
  • Kimona

Jag kan bara säga såhär: Mina föräldrar anser inte ens att 18 år är en laglig gräns, utan de tycker att Systembolaget-åldern är gränsen.

Jag var den enda på min student som var helt nykter för att mina föräldrar inte ville köpa ut och hur kul är det att vara ensam nykter på ett flak när alla andra tjoar och skrattar och skiter i att de spiller på varandra?
    Det finns stunder i livet då man ska få lov att ha roligt och ta ett par cider.

I alla fall så festar jag aldrig, har varit full ett par gånger i mitt liv och jag ser inte anledningen till att supa sig full, däremot har jag varit på fester där 13, 14 och 15 åringar supit rejält och anledningen till att jag aldrig drogs in i det var för att mamma skulle möta mig på vägen hem och lukta på min andedräkt.

Jag tror det är det som hjälpt

Svar på tråden varför låter man underåriga dricka???