Inlägg från: piixelslyna |Visa alla inlägg
  • piixelslyna

varför låter man underåriga dricka???

Anmäl till polisen då, de blir nog jätteglada att få in sådana tips! Det är ju samma sak varför säljer småkiosker på stan cigg till de som är under 18? Jag har aldrig haft några problem att få köpa cigg och då började jag röka som 15-16åring.

Nej, det är sant att alla inte har sin första fylla i 13-14års åldern. Men när man kommer in i tonåren så blir många väldigt nyfikna på förbjudna saker. Alkohol t ex, det är faktiskt inte så svårt att få tag i.

Jag skulle hellre vilja att mina ungar (har inga än) dricker systemsprit än HB. Men det är ju jag.

Ta hand om varandra, man vet aldrig när man ses för sista gången.
  • piixelslyna
    linus på linjen skrev 2007-02-25 16:04:53 följande:
    många ni skriver att ni skulle låta era " barn" dricka... helt sjukt tycker jag det e inte konstigt att så många ungdomar o barn dreicker när dom e så unga för det har dom ju fått göra hemma.... läskigt....
    Det är din åsikt. Men är den att vet man vad det, om man får smaka och prova hemma så är det inte lika intressant längre. Det är liksom inte förbjudet.

Jag vet inte hur du skulle reagera om ditt barn kom hem och berättade att han/hon varit på fest och druckit.

Jag skulle bli oerhört glad att mitt barn vågat talat om det för mig. Det skulle tyda på att jag lyckats med mina barn, att jag lyckats få en trygg och bra relation till mig som förälder.
  • piixelslyna
    smarties skrev 2007-02-25 16:05:14 följande:
    Man kan likagärna hamna på intensiven om man dricker systemsprit också. Det finns ingenting som säger att det är bättre att dricka hemma än borta.
    är det någon som har sagt det?
  • piixelslyna
    aprillen skrev 2007-02-25 19:50:30 följande:
    När man får tonåringar får man gå på många intressanta föreläsningar,bl.a om ungdomars dryckesvanor:ungdomar som får OK hemifrån dricker mer, de som vet att det inte är OK dricker mindre. Likaså när det gäller rökningÄr det ok med föräldrarna släpper man oftare spärren.
    Jasså, man får gå på föreläsningar då? Bara för att man har tonåringar? Det måste alla föräldrar i min klass missat. Vet ingen som har gått på någon sådan föreläsning.

Jag kan ju bara tala för mig själv, jag fick veta att det absolut inte var okej att dricka alkohol innan man var 18. Samma sak med rökningen. Helt förbjudet.
    Jag både röker och dricker idag. Har gjort sedan jag var 15 ungefär.

Min klasskompis har haft en öppen relation med sin mamma om både rökning och alkohol, hon varken röker eller dricker speciellt mycket idag.
  • piixelslyna
    linus på linjen skrev 2007-02-25 21:05:49 följande:
    piixelslyna Jasså, man får gå på föreläsningar då? Bara för att man har tonåringar? Det måste alla föräldrar i min klass missat. Vet ingen som har gått på någon sådan föreläsning. Jag kan ju bara tala för mig själv, jag fick veta att det absolut inte var okej att dricka alkohol innan man var 18. Samma sak med rökningen. Helt förbjudet. Jag både röker och dricker idag. Har gjort sedan jag var 15 ungefär. Min klasskompis har haft en öppen relation med sin mamma om både rökning och alkohol, hon varken röker eller dricker speciellt mycket idag.jag skulle vilja fråga hur fick du veta att det var förbjudet att röka o dricka hur sa dina föräldrar det till dig eller var det någon annan?
    Det har alltid varit så. Alkohol och cigg har alltid varit ett big no no hemma hos mig. Jag kunde t ex säga att hennes cider såg god ut och då var hon alltid snabb med att säga att jag absolut inte fick dricka sådant förrens jag var 18. Samma sak med cigg, jag provrökte en gång i skolan, rektorn fick reda på det, och min mamma likaså, självklart. Jävlar vad förbannad hon var, det var verkligen det värsta jag kunde göra kändes det som.

Ja, idag både röker och dricker jag.
Svar på tråden varför låter man underåriga dricka???