varför låter man underåriga dricka???
Varför man låter underåriga dricka? För att man inte har mer innanför pannbenet...
Varför man låter underåriga dricka? För att man inte har mer innanför pannbenet...
Här skulle ungarna i nian samla slantar till klassresa, föräldrarna ordnar en Pubafton med alkoholtillstånd osv, ungdomarna skulle servera.. (naturligtvis inte delta i supandet själva)
när jag protesterar säger de att det är ju bra att ungarna får se att man kan ha trevligt under ordnade former, hur man ordnar tillstånd osv...
Jag sa naturligtvis att det i så fall var bättre att visa ungdomarna att man kan ha roligt helt utan alkohol.. men det ville de inte alls lyssna på. konstigt, eller.. nä.
Fyllefest för att samla in pengar till ungarnas klassresa? Nej tack!
Fick även höra att "alla andra gör så" och "om du bara visste vad ungdomar på andra håll har för sig" och "många har redan provat både alkohol och tunga droger"
Va f*n.. ska de vuxna komma med undanflykter/förklaringar till varför ungarna ska få dricka? För det var precis det denna förälder sa.. Räcker väl att ungarna kör med "alla andra får ju!"
Dessutom; jag bryr mig i första hand om vad min unge gör, om ungar i övriga landet får dricka för sina föräldrar så är det fel, min unge ska inte få göra det bara för att alla andra...
Gissa om jag är populär bland vissa av föräldrarna där nu? haha
Min mor bjöd oss på vin när jag var ca 16 år, hemma. Jag nekade alltid.. Mina syskon däremot drack.. och drack även ute med kompisar.
attans va bra jag var/är, va.. haha
(jo, jag var ironisk där, ifall nån skulle missförstå..)
ronja88-
jag föredrar att mina ungar låter bli alkohol tills de har åldern inne, så slipper de bli dyngraka o hamna på sjukan, bli utnyttjade osv..
Skulle aldrig köpa ut åt dem, då har jag ju legaliserat drickandet för dem, talat om att det är ok att supa!
Å andra sidan om föräldrarna håller bättre koll på sina barn så springer de inte på stan.
Det är förälderns uppgift, att sen säga de inte har det lätt? Vem har sagt det ska vara lätt att vara förälder?