Inlägg från: Läängtar |Visa alla inlägg
  • Läängtar

varför låter man underåriga dricka???

Det är ju bättre att man vet om att ungdomarna dricker och VAD dom dricker!!
    För hursomhelst så får dom tag på alkohol på det ena eller det andra sättet! Det kan sluta illa om dom dricker hembränt! Hamnade själv på ntesiven och va väldigt nära att inte överleva, pga dålig hembränt!!!!

• Läängtar
    smarties skrev 2007-02-25 16:05:14 följande:
    Man kan likagärna hamna på intensiven om man dricker systemsprit också. Det finns ingenting som säger att det är bättre att dricka hemma än borta.
    Ja det har jag inte sagt heller... Men att jag hamnade där när jag var yngre pga dålig hembränt.. Så det skulle jag helst unvika med mina barn!! Det kan ju även leda till blindhet, vilket däremot vanlig sprit från systemet inte kan.
  • Läängtar
    Pasadena skrev 2007-02-25 16:33:23 följande:
    Jag vet inte om jag direkt skulle "köpa ut" åt mitt barn. Däremot vill jag gärna ha ett så öppet förhållningssätt som möjligt med såna här saker som jag vet och oavsett vad jag tycker, kommer ungen att pröva ändå. Bättre att ungarna känner tillit till föräldrarna och vågar ringa hem och vill bli hämtad än att hyssja med det för att föräldrarna inte ska få nys om det, och till slut hamna i nån buske nånstans.Pratar man öppet om såna här saker hemma så tor jag att chansen är större att ungarna väljer att inte supa sig redlösa på gatan eller i någon skog nånstans.
    Så sant så sant!!
Svar på tråden varför låter man underåriga dricka???