Inlägg från: linus på linjen |Visa alla inlägg
  • linus på linjen

varför låter man underåriga dricka???

igår var min syster på en 18 års fest som hade arrangerats av en klubb med sprit-tillstånd. på festen så var ungdomar från 15 år o uppåt... o nästan alla drack o många av dom fick köpa alkohol i baren med falsk legg eller riktigt som ändå inte var 18 år...... vart håller det samhälle på att ta vägen.. kan man inte fira utan alkohol längre... sprit o droger börjas tas av så unga människor nu för tiden.. varför??? vad är det som har gått fel?? eller vad har gjorts fel?? är det föräldrarnas fel?? eller sammhällets???

• Svar på tråden varför låter man underåriga dricka???
  • linus på linjen

jag skrev inte detta inlägg för att bli hackad på o frågad i vilken tidsålder jag växtupp iså ni som inte har annat o säga kan skriva i nån annans tråd... jag vet att det har varit så länge men jag undrar varför det går längre o längre ner i åldrarna??? när man helst inte vill ha det alls o det skapas mer o mer lagar o regler om det... o  när det nu har varit så här så länge varför gör man inget åt det??? o varför låter uteställen 16 åringar dricka alkohol där dom i många fall vet om deras ålder..????

• linus på linjen

veronicaq- nej alla har inte sin första "karate fylla" när man är i den åldern... varför låta barn ha det för man är faktiskt ett barn när man e 13 år...

• linus på linjen

whitetiger- jag var typ 18 för jag har alltid varit rädd för att bli yr o vågade då inte dricka pga att kompisar sagt att man blir yr.. kanske låter töntigt men jag e väldigt stolt över det idag.

• linus på linjen

natalejjis-
    jag har ingen dotter.. men min son o alkohol...  nej tack.. alltså jag förstår din tanke för så har min mamma gjort att ska vi testa att dricka så gör det hellre hemma men det har jag ej velat.. o nu finns det så mycket skit i samhället så varför ens fresta dom med att dricka..
    jag blir mörkrädd redan nu o min son e bara 2 år....
    men trådstartens ide fick jag då min grannes pojkvän som bara e 17 år fick åka ambulans till sjukan för att han spritförgiftats o tänk på alla skador alkoholen gör o han e bara 17 år......

• linus på linjen

smarties- jag håller med dig för jag tror inte att det e bättre att dom får testa hemma..

• linus på linjen

många ni skriver att ni skulle låta era " barn" dricka... helt sjukt tycker jag det e inte konstigt att så många ungdomar o barn dreicker när dom e så unga för det har dom ju fått göra hemma.... läskigt....

• linus på linjen

jag tror inte på att det inte skulle vara lika intressant att dricka ute om man får hemma, en del tar nog det som att det är okej o dricka då..  o varför introducera "barnen" till alkoholen...

• linus på linjen

det har pratats mycket om att det skulle vara bättre att bjuda barn hemma eller själv köpa ut så att man vet vad dom dricker men det är fan lika dåligt som att dom testar ute själva utan ens vetskap.. jag tror inte det e bra att bjuda hemma o inte att skälla på dom o banka in vet i huvet på dom för att dom ska förstå utan ha en nära relation till sina barn o disskutera om att det inte är okej eller bra att dricka eller ta droger..

• linus på linjen
    piixelslyna Offline
    Jasså, man får gå på föreläsningar då? Bara för att man har tonåringar? Det måste alla föräldrar i min klass missat. Vet ingen som har gått på någon sådan föreläsning. Jag kan ju bara tala för mig själv, jag fick veta att det absolut inte var okej att dricka alkohol innan man var 18. Samma sak med rökningen. Helt förbjudet. Jag både röker och dricker idag. Har gjort sedan jag var 15 ungefär. Min klasskompis har haft en öppen relation med sin mamma om både rökning och alkohol, hon varken röker eller dricker speciellt mycket idag.

jag skulle vilja fråga hur fick du veta att det var förbjudet att röka o dricka hur sa dina föräldrar det till dig eller var det någon annan?
  • linus på linjen

har fått reda på att killen som jag skrev om i ts mår bra nu han hade typ 4 promile i blodet o var uttorkad... hade ingen hjälpt honom så hade han kunde kvävts i sina egna spyor..

• linus på linjen

piixelslyna- tror du att det är för att dom var så pass hårda på det som du började röka o dricka?? lite kul o veta så man själv vet hur man ska hanskas med mitt barn sen... alla är ju olika men som förälder kan det vara bra att ha olika alternativ

• linus på linjen

usch vad hemskt det låter... hehheehe

• linus på linjen

att din pappa gjorde så emot dig...... usch...

Svar på tråden varför låter man underåriga dricka???