Inlägg från: whitetiger |Visa alla inlägg
  • whitetiger

varför låter man underåriga dricka???

men hallå .. enda sättet att slippa sånt är att låsa in ungarna tills dem är 18
    vist kan man reagera ... men såvida inte man ger dem en strikt fanatisk religös uppväxt så kommer ungar att börja experimentera med det mesta som finns
    det är bara att hålla tummarna och hoppas att dem inte testar på nått dem inte kan hantera :(

• whitetiger

hhmmm nu när det diskuteras moral här .. så har jag en fråga .. hur gammla var ni när ni fick uppleva första fyllan :D ?

• whitetiger

ute ställen skitter i vem dem säljer till .. pengar som pengar
    och ju fler regler och lagar man har emot nått ju störe begär skapar man för ungarna

• whitetiger

14 :P vad sen du var :P hehehe

• whitetiger

hehe jag var tio
    nyårsafton
    pappsingen tyckte att jag skulle få champange så jag fick lite i glaset ....
    men jag tyckte att att det var så gott att jag började fylla på själv hehe
    gästerna tyckte det var hur gulligt som helst att se mig med en champange glas .. och ingen la märke till att den var påfyld konstant :D
    eller ja .. dem tyckte att det var nått som inte stämde när jag skallade glasbordet :D
    första och sista på länge hehe

• whitetiger

tjafsar du med alla här också bo peep :P

• whitetiger

jupps .. för egentligen .. VAD man än gör så har man 50-50 att det går hem .. man kan ha öppen dialog man kan köpa ut man kan helt förbjuda ... men vad man än gör och hur man än gör det så är det bara att inse att i den åldern vi snackar om här så har föräldrar en ganska liten röst ändå ... det är kompisar som styr ... och har man tur så väljer barnet den smarta vägen och tacka nej .. eller så har man utor och man får tvätta nerspydda kläder dagen efter hehe

• whitetiger

här har du en tips som man kanske inte ska följa hehe
    när jag var runt 6 så såg jag mamma röka ich jag var nyfiken :) om mamma kan så kan det inte vara farligt tänkte jag :)
    så jag tog en sigg från henne ... stackars mammsing tappade hakan i golvet och jag tror att honj var ganska shockad för hon gjorde ingeting
    däremot när pappsing kom hem så fick han frispel ... han plocka fram sina egna sigg *som var en blandning av råttgift och tjära utan filter*
    och han tvinga mig att röka upp 3-4 st på raken efter det så svimmade jag och hamnade på sjukhus .. brutal läxa men den höll i många år hehehe

men men .. kompisar viste bättre många år senare och minnen hadde bleknat med tiden så idag är jag en trogen kund både hos tobaks industrin och systembolaget :)

• whitetiger

vilket av det .. pappsingen mindre pedagogiska instälning till en 6 årings rökande eller att det inte funkade i det långa loppet :D ?

• whitetiger

eehh .. jag fick ju åka ambulans för första gången :) och sista för den delen :(

Svar på tråden varför låter man underåriga dricka???